Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Pris30
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2019 21:41

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door Pris30 »

Hoi.

Ik heb een vraag. Ik heb zelf twee katten van bijna zes jaar. Een kater en een poes. Nu hebben wij een kater van vier jaar in huis genomen omdat zijn eigenaresse was overleden.

Hij is heel lief naar iedereen, maar nu is het zo dat hij de andere twee katten steeds aanvalt. We hebben de introductie zo gedaan dat de ontmoetingen kort zijn. Maar als de nieuwe de andere ziet wil hij er meteen op af en aanvallen. Ze hebben nu al een paar keer gevochten en mijn kater die weigert soms naar binnen te komen omdat die nieuwe er wellicht kan zijn.

Ik nam mijn eigen kater net op schoot en toen begon hij steeds te grommen. Terwijl die nieuwe boven was.

Ik heb het idee dat ik alles heb geprobeerd, maar mijn kater en poes willen nu niet meer bij de nieuwe zijn.

Ik heb naar weten alles geprobeerd en probeer de ontmoetingen zo kort en zonder vechten te laten aflopen. Dit lukt vaak wel, maar vandaag ging het weer mis.

Met ik hiermee doorgaan? Want ik neig nu steeds meer naar de nieuwe in een ander gezin te plaatsen.

We hebben hem nu anderhalve maand.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mijn kat valt mijn andere kat steeds aan..

Bericht door pinguin »

Die later van 4 jaar is die andere katten gewend?
Je zou kunnen overwegen ze langere tijd uit elkaar te houden en opnieuw te gaan introduceren.
Maar als die kater geen andere katten gewend is denk dat het beter is een plekje voor de kater te zoeken waarbij die enigst kat blijft

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie