Bang voor andere poezen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bang voor andere poezen

Bericht door hilde »

Hoi,

Millie is niet lief (bang?) tegen andere poezen en katers. Op zich niet erg, want we hoeven niet persé een andere (ook al vind ik die fotos van 2 of meer katten op de bank heeeel lief)

Nu komt er hier regelmatig een heeeeeeeeeeeele lieve, grote kater in de tuin. Echt ontzettend lief en helemaal niet bang voor me. Hij heeft een bandje om dus hij moet van iemand zijn :roll: Hij is ook ontzettend mooi.

Als Millie hem ziet, begint ze meteen te grommen en te blazen (het is mijn tuin, ga weg...). Ze zaten al een poosje naar elkaar te staren - Millie binnen (in de deuropening) en hij buiten. Hij maakt geen geluid, het kan hem niks schelen. Toen ik hem tegen het raam hield, konden ze haar in Tokyo horen krijsen, echt abnormaal.

Hoe kan ik dit oplossen? Millie raakt gestressd van hem (misschien daarom een blaasontsteking?)

o, ik weet het niet meer, waarom worden ze niet gewoon vriendjes, hij is zo'n lieverd.

Heeft iemand dit meegemaakt? Ik jaag die andere kat nou wel uit de tuin, maar ik ben er natuurlijk niet altijd om hem weg te jagen...

groetjes Hilde
bagera

Bericht door bagera »

Jou kat verdedigd zijn terrein.Als die kater maar nu en dan eens in de tuin komt zullen ze nooit echte vrienden worden.Als je daarentegen een andere kat in huis haalt wordt hij na een tijd wel gewend dat die kat nu ook daar woont en dat het terrein van hun tweetjes is. Dan wordt dat na een tijd gewoon aanvaard.Ik denk zolang die vreemde kater in jou tuin op bezoek komt zullen ze nooit vrienden worden.
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Dus er is niks aan te doen...

Iemand een idee hoe ik Millie in de tuin kan houden en de anderen eruit? (Ja, er zijn er een stuk of 3...)

Vindt het zo zielig voor haar, ze wordt nu zelfs bang om naar buiten te gaan, maar ze heeft het altijd leuk gevonden buiten en wil het haar eigenlijk niet 'afpakken'. En als we haar binnen zouden houden, zou ze wel errug lui worden.

Dus een andere kat in huis zou nog wel kunnen?? Kunnen ze met zn tweeen de tuin veilig houden :grin:

groetjes Hilde
bagera

Bericht door bagera »

Tja,daar heb ik niet zo meteen een oplossing voor.Maar ik weet dat de poes van de buren ook in onze tuin komt en in het begin was Kimmy er ook bang van.Maar nu kan hij al eens ongestoord dor de tuin wandelen terwijl Kimmy naar hem kijkt.Ik denk wel dat het went.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Ik weet niet of er echt iets aan te doen is, ik heb ook zo'n buurkat gehad die dan nog het liefst bij mij naar binnen liep ook.
Het was een kater, heel mooi wit en ontzettend lief tegenover mensen maar mijn Tijger kon hem niet uitstaan en andersom ook niet.
Tijger begon er zelfs van te sproeien en toen heb ik de keuze gemaakt om hem dan maar uit de tuin weg te jagen met een plantespuit steeds als ie kwam.
Op den duur leerde ze elkaar wel te accepteren zolang ze wat afstand van elkaar hielden maar vriendjes werden ze nooit.

groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat je kan proberen is de randen van je tuin "afzetten" met planten waar katten een hekel aan hebben. Kattenkruid heeft dat geloof ik? hebben het er in ieder geval wel eens over gehad. of koffiedik langs de randen strooien daar houden katten ook niet van. Maar goed niet iedere kat laat zich daardoor tegenhouden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Het heet katteschrik , ik heb het geprobeerd in mijn tuin en het werkt voor geen meter.

groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Gesloten