Kat gromt en blaast

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
lindaa
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2010 22:01

Kat gromt en blaast

Bericht door lindaa »

Halle mede kattenbezitters.

Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Linda 36 jaar en woon met mijn man Noord-Holland.

Ik heb 2 katjes van allebei nét 1 jaar oud.
De bedoeling was om ze lekker binnen te houden omdat ik in een vrij drukke buurt woon.

Echter ben ik 3 dagen geleden in alle choas om naar het werk te gaan de deur open laten staan * dom *.

Toen ik thuis kwam lagen de katjes heerlijk in de tuin te slapen. Toen heb ik de knoop doorgehakt om mijn meiden maar lekker naar buiten te gaan. Dit gaat goed! Ze blijven rond het huis en komen na een half uur weer even thuis om te eten en gaan weer terug naar buiten.

ECHTER....Vandaag doet poes heel rot tegen de andere kat. Ze gromt en blaast tegen haar en ze mag niet meer in de buurt komen. Ik vind dit erg merkwaardig omdat het sinds dat 2:-P dikke vriendinnen zijn.

Kunnen jullie misschien dit gedrag herkennen wat het misschien betekend?

Hoop dat jullie antwoord op mijn vraag hebben.

Fijne avond.

Groetjes Linda.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door jobey »

Ik zou nog even afwachten en het aankijken. Kan misschien een geur zijn die ze niet herkennen en dan kunnen ze blazen. Afwachten en kijken of ze het over een paar dagen nog doen.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
lindaa
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2010 22:01

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door lindaa »

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga wat met je advies doen!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door pearlsofpassion »

Mss een slechte ervaring gehad met een andere kat (kater) in de buurt? en een beetje bang geworden, op haar hoede?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door Adriana »

kan zijn dat ze in de tuin een ander luchtje heeft opgepakt, ze hoeft maar over een plasplek te wrijven en ruikt onmiddellijk bedreigend anders.
en dat blijkt ook wel.
k denk dat je snel met valeriaan en/of andere middelen (feliway?) aan de slag moet.
ze moeten weer naar elkaar gaan ruiken, dan blijft het rustig, maar dat vreemde luchtje krijg je er niet zo gemakkelijk af.
ik vrees wel dat zolang jullie tuin toegankelijk is voor allerlei andere ((on)gecastreerde) katzels, je dit probleem zult houden.
en lees eens een paar berichtenwisselingen/draadjes door over binnen en buiten katten over de mogelijke consequenties als je je katten vrij laat, jullie tuin zal al snel te klein zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lindaa
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2010 22:01

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door lindaa »

Bedankt voor jullie reacties.

Het was voor ons een bewuste keuze de poezen naar buiten te doen omdat ze echt écht!!! heel graag wilde.

Gelukkig is het gegrom en geblaas over. Ze lagen heel lief bij elkaar in het mandje te slapen!

Groetjes,

Linda
lindaa
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2010 22:01

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door lindaa »

te vroeg gejuicht . Wederom is ze erg boos op de andere kat maar nu is ze ook erg boos op mijn man en mij. Erg vreemd gedrag is dit. :???:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door castratenkoor »

Waarschijnlijk maakt ze buiten steeds wat mee. Persoonlijk zou ik ze niet loslaten, maar b.v. een kattenren nemen. Dan weet je altijd dat je dieren veilig zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat gromt en blaast

Bericht door Adriana »

lindaa schreef:Erg vreemd gedrag is dit. :???:
vreemd?? dit is ongetwijfeld normaal kattengedrag, alleen even uitzoeken wat de oorzaak is en de strapatzen buiten hebben daar ongetwijfeld mee te maken.
tuin afschermen of kattenren, lees een paar berichtenwisselingen over het dilemma: kat binnen/buiten, dan kun je zien hoeveel tijd je kwijt kunt zijn en hoeveel ellende een 'buiten'kat kan opleveren, als het mis gaat..
mijn nierfaalkater wil echt heel graag ander voer en hij kan staan stampvoeten en een hele psychologische oorlog met mij voeren, .... en toch krijgt-ie het niet, want ik kan de rampen overzien, hìj niet!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie