Blazende kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Olmara
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2009 13:16

Blazende kat

Bericht door Olmara »

Hallo, ik wou jullie het volgende probleem voorleggen. Hier in huis lopen 2 poezen, de oudste (een aanloper) hebben we inmiddels 7 jaar, een hele lieve rustige dame, en de jongste (een pittig katje) hebben we als kitten gekregen, zij is inmiddels bijna 3 jaar. Na wat aanloopproblemen gingen de dames goed met elkaar om, maar sinds 2 weken blaast de jongste tegen de oudste, en sinds kort ook tegen ons, zonder dat er een aanwijsbare reden is. Ook de dierenarts kan geen uitsluitsel geven. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Blazende kat

Bericht door Camoth »

Wat heeft de dierenarts precies onderzocht? Ik ben toevallig net met een soortgelijk probleem met mijn kat bezig. Je kan hier lezen hoe dat gaat: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=19130

Nou is jouw kat niet zo oud, maar ze kan wel pijn hebben ergens.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Blazende kat

Bericht door rieneke »

ik zou allereerst een lichamelijk probleem uit willen sluiten.
overleg eens met je dierenarts om de poes tijdelijk wat pijnstilling te geven, en te kijken of het gedrag dan betert.
verder is dit de leeftijd waarop een kat sociaal volwassen wordt, en gedragsveranderingen kan vertonen die je niet verwacht.
hoe dan ook, allereerst uitsluiten dat het een lichamelijk probleem is.
Olmara
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2009 13:16

Re: Blazende kat

Bericht door Olmara »

Ben inmiddels met (hevig protesterende) Kiki bij de dierenarts geweest, waar ze betast werd, maar geen echte pijnklachten aangaf. Dat wil niet zeggen, dat ze niet heftig blies, maar sinds haar sterilisatie heeft ze een hartgrondige afkeer van de dierenarts. Heb jullie suggestie van pijnstilling geopperd, maar DA stelde voor een röntgenfoto te maken om evtl. tumor (!) uit te sluiten. Moet hiervoor een afspraak maken.
Ondertussen hebben wij de "interactie" van de dames een goed bestudeerd, en vragen ons af, of Kiki misschien jaloers is op Angelina (de oudste), die - omdat ze ontzettend lief en knuffelig is - in haar (Kiki's) ogen meer aandacht krijgt....
Plaats reactie