Poes bijt kitten constant in de keel

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
lvhesteren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 okt 2008 09:35
Locatie: Kesteren

Re: Poes bijt kitten constant in de keel

Bericht door lvhesteren »

Toen wij nog in een appartement woonden en de katten de hele dag binnen waren, was het de hele dag ellende. De oudste beet de jongste, de jongste werd erg bang en verbleef hele dagen onder het bed.

Nu wij in een eengezinswoning wonen en de katten naar buiten kunnen, accepteert de oudste de jongste. Ze eten tegelijk blikvoer van een bordje en geven elkaar kopjes.

Wat een verandering, geweldig!
Lilian > Noa, Cindy & Bibi
Marlot91
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2018 01:50

Re: Poes bijt kitten constant in de keel

Bericht door Marlot91 »

Wat is dit bericht een geruststelling! Mijn oudste, Ted (2 jaar) doet dit ook bij de kitten, Barney (8 weken, twee dagen in huis). Ik laat het nu ook maar gaan, met veel pijn en moeite. Barney blaast wel terug en probeert ook echt te ontsnappen en dan de veiligheid bij mij te vinden.

Soms geeft Ted Barney wel kopjes en likt hij hem heel kort. Maar meestal springt hij er vol en wild op en bijt hij Barney in zn keeltje. Als Barney echt piept, dan zeg ik nee en dan stopt Ted ook wel...

Blijft eng.
Crazy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2019 20:39

Re: Poes bijt kitten constant in de keel

Bericht door Crazy »

Het lijkt bij ons echt zo dat de kitten 10 wkecht super bang is voor de grotere kat van 8mnd is het dan ook nog goed gedrag dat bijten
Plaats reactie