Oude Poes en jong poesje/katertje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Mellietje18
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2008 16:31

Oude Poes en jong poesje/katertje

Bericht door Mellietje18 »

Hallo,

Mijn tante heeft een poes Daisy (van 17 jaar) en had een klein katertje van 7 maanden. Deze is helaas
gister overleden. Mijn nichtje was hier helemaal kapot van dus heeft mijn tante vandaag een nieuw
katje gekocht. Mijn oom vond het wel leuk om broer en zus te nemen duss nu zit de oude taaart met
twee jonge katjes die willen spelen en doen maar dat vind ze dus niet zo goed idee.

Vanaf vanmiddag rent ze achter die twee aan en valt ze die twee kleintjes aan. Die kleintjes doen
niets terug maar rennen hard weg. Moet hier iets aan gedaan worden? of hoort dit allemaal zo?

Alvast bedankt :)
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Oude Poes en jong poesje/katertje

Bericht door fvddungen »

Lekker laten gaan. Dat waait wel over. De oude poes vindt het vast heel gezellig.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Oude Poes en jong poesje/katertje

Bericht door sandy »

Nou het lijkt mij dat de poes het helemaal niet zo gezellig vind.
Op zo'n leeftijd nog 2 vreemde katjes accepteren is heel moeilijk, ik weet niet hoe dat gegaan was met het katertje, maar over het algemeen is het een slecht idee om kittens te nemen bij zo'n oud beestje als die altijd alleen is geweest.
Als de kittens haar lastig willen vallen kan je hun beter even afleiden zodat zij niet gestresst raakt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Oude Poes en jong poesje/katertje

Bericht door Nyncke »

Zou niet al teveel ingrijpen alleen zorgen dat de oude poes een plekje heeft waar ze zich kan terugtrekken zonder lastiggevallen worden door dat jonge grut.

Bij mij konden Binkie en Doortje boven op een paar kasten zitten waar de kittens niet bij konden, nu na een maand wel. Maar nu is het ergste leed geleden.
Bovendien heeft de oudere kat dan ook de tijd gehad om de jonkies te laten weten wat wel en wat niet kan.

Tis natuurlijk wel fijn om op die plek een lekker kussentje te leggen.

Mijn ervaring is dat het beter is om 2 kittens erbij te hebben als 1.
1 heeft alleen de grote kat(ten) om mee te spelen. 2 kittens spelen veel meer met elkaar. Dat is voor de oude kat veel rustiger en gemakkelijk om zich aan de nieuwe situatie aan te passen.
Gesloten