Vergeten dat het kleintje er is?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Vergeten dat het kleintje er is?

Bericht door oonah »

Ik hoop dat ik het bij het goeie (sub)forum heb gezet.

Gisterennacht werd ik wakker van een heel raar geluid, ik dacht eerst dat het iets van de buren was, maar daarna hoorde ik het weer, duidelijk dichterbij, nog nooit zo iets gehoord, een beetje een soort loeien/huilen. Ik opgestaan, doe de deur van de slaapkamer open en zie Foxy in het begin van de gang staan, alle haren overeind, oren plat, trillend van schrik, en dat rare geluid aan het maken. Heb hem al horen grommen maar dit was toch iets erg raars. Ik loop naar hem toe en toen ik hem aaide kalmeerde hij een klein beetje maar bleef toch heel gefixeerd richting woonkamer kijken, ik volg zijn blik en zie Jacky nog slaperig bewegen op de bank. Hij was dus duidelijk bang van Jacky daar in de woonkamer. Ik dacht al: nee hé, het ging net zo goed, begint het nou weer opnieuw? Maar Jacky krijgt mij in de gaten en komt naar ons toe gelopen, Foxy schuilt eerst achter mijn rug, maar toen Jacky dichtbij was, snuffelden ze gewoon aan elkaar en zodra Foxy wist dat het Jacky was, was het goed. Was hij vergeten dat Jacky er was? Kunnen katten dat niet ruiken of zo?
Was helemaal wakker en ben dus de woonkamer binnengegaan, Jacky achter me aan, maar Foxy niet. Die vertrouwde het blijkbaar nog altijd niet en bleef een beetje achterdochtig naar de woonkamer kijken. Uiteindelijk kwam hij ook, maar héél voorzichtig, en is alles goed gaan onderzoeken en bekijken, of er toch echt nergens iets vreemds was.
Vandaag door de dag weer zo iets gelijkaardigs, het lijkt echt of hij gewoon vergeet dat er nog een katje is en dan schrikt als hij Jacky ziet, maar zodra die dichtbij genoeg is kalmeert hij weer.
Ik vind dit zo iets raars. Heeft hij misschien een slecht geheugen of zo? Maar waarom dan nu pas ineens?
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vergeten dat het kleintje er is?

Bericht door evaleeuw »

Inderdaag erg vreemd zeg! Ik ken het gedrag wel een beetje van Ari die zichzelf voor het eerst in de spiegel zag... nu weet ze dat het 'normaal' is al betwijfel ik of ze doorheeft dat ze naar zichzelf staat te kijken.

Ik heb echt geen flauw idee of dit met het geheugen te maken heeft.. gek dat nog niemand anders heeft gereageerd...
Groetjes Eva
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: Vergeten dat het kleintje er is?

Bericht door Veluw »

Weet je zeker dat het ging om het kleintje? Was het niet iets anders dat ie ook had gespot?

Ik heb het ook wel is met mijn oudere poes, die herkent me soms 'zomaar' niet, en begint dan uitgebreid naar me te blazen. Als ik dan tegen hem praat en hem laat snuffelen is alles weer goed.

Hoe oud is je kater/poes? Misschien ziet ie niet zo best meer?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vergeten dat het kleintje er is?

Bericht door Sandra W »

Ze kunnen de aanwezigheid van een andere kat toch echt wel vergeten zijn. Zo heb ik sinds kort twee nieuwe katten waar mijn poes helaas erg bang van is en gisteren zag ik aan haar dat ze ze vergeten was tot ze ze plotseling zag en zich een hoedje schrok en het op een lopen zette.

groeten,
Sandra
Maaikemaes
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2008 17:07

Re: Vergeten dat het kleintje er is?

Bericht door Maaikemaes »

onze wacko heeft dit ook wel al een paar keer voor, als hij dan voorbij de spiegel loopt.

ondertussen is hij toch een beetje gewoon aan zichzelf :)
Gesloten