Na terugkeer kat problemen met acceptatie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
jclangelaar
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:37

Na terugkeer kat problemen met acceptatie

Bericht door jclangelaar »

Al ruim een jaar heb ik twee lieve poezenzusjes in mijn huis die, op een enkele ruzie na, goed met elkaar op kunnen schieten. Vandaag bleek een van de dames te zijn ontsnapt (het zijn binnenkatten) en was ze 2 uur zoek. Na flink zoeken bleek ze klem klem te zitten achter een rooster en kon ik haar onder het smeer weer mee naar huis nemen. Probleem opgelost zou je denken, maar nee. De andere poes accepteert haar zusje opeens niet meer. Ze blaast, zet haar rug op en haalt naar haar uit. Terwijl de andere poes heel vriendelijk is. Ik dacht dat het misschien met de geur van de andere poes te maken kon hebben, dus heb haar met water gewassen en beiden besprenkeld met talkpoeder in de hoop dat de ene dame de andere weer accepteert.
Helaas! Nu houd ik de poezen gescheiden door een glazen deur in mijn appartement.

Weten jullie een oplossing om mijn poezen elkaar weer te laten accepteren?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: na terugkeer kat problemen met acceptatie

Bericht door Sandra W »

Het klopt inderdaad dat je ene poes nu niet bekend meer ruikt, maar als de gekke geur (ook van de talkpoeder!) helemaal weg is en ze beiden weer naar "kat" ruiken zal het vanzelf wel weer goedkomen. Je kunt ze wel een handje helpen door ze om en om te aaien en zo hun geur aan elkaar overgeven.

groeten,
Sandra
Gesloten