Nieuwe kitten en gedrag oudere poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
heron
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 08:41

Nieuwe kitten en gedrag oudere poes

Bericht door heron »

Hallo,
Wij hebben sinds een week een nieuwe poezenkitten van een week of 10. Onze oudste is nu 10 maanden. Het kleintje is heel vrolijk en was binnen 2 dagen aan het huis gewend. De oudste heeft er de nodige problemen mee.
Tot dusverre hebben we de kitten apart gehouden als we niet thuis zijn en ook 's nachts. Zodra ze ook maar iets hoort gaat ze vreselijk mauwen omdat ze uit de kamer wil en dat gebeurt dus ook 's nachts als de oudste even naar de bak gaat.
Afgelopen nacht hebben we geprobeerd beide poezen in de slaapkamer te laten maar dat was geen succes. Het kleintje toen toch maar weer apart. De oudste was weel zo boos dat ze beneden is gaan slapen en dat is nog nooit gebeurd (en vinden we ook niet echt leuk)!
Het grommen en blazen van de eerste 2 dagen is wel voorbij, ze probeert af en toe aan de kitten te snuffelen. Dat lijkt ons op zich wel prima, maar af en toe verkoopt ze de kitten een klap (overigens zonder nagels). Feliway hebben we al geregeld.
Doen we het helemaal verkeerd of moeten we wat meer geduld hebben (andanks dat we het ook voor de oudste wel erg zielig vinden).
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten en gedrag oudere poes

Bericht door Leonie89 »

dit is heel normaal hoor, ik zou afwachten tot je haar een maand hebt.. kijk dan eens hoe het verschilt met de eerste dag. en met feliway voor die van 19 maand denk ik dat je het helemaal goed aanpakt hoor!!
laat ze gewoon hun gang gaan, niet tussenbeide komen( ookal is de verleiding groot), zorg dat beide katten overdag en s nachts de ruimte krijgen om eventueel weg te kunnen kruipen.. dan wennen ze vanzelf aan elkaar.. als je niet thuis bent zou ik ze wel even scheiden als het echt niet gaat..
succes!
Gesloten