Mijn 13-jarige kater wordt steeds banger.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Ieniminie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2008 17:05

Mijn 13-jarige kater wordt steeds banger.

Bericht door Ieniminie »

Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb een bijna 13-jarige ex-kater (blacky), die al vanaf zijn kitten zijn naar buiten gaat. De laatste maanden durft hij nauwelijks meer naar buiten, waarschijnlijk omdat er een andere jonge kater zich brutaal in zijn territorium gesetteld heeft.
Maar zelfs op balkon durft hij haast niet meer; als het een beetje hard waait, schrikt hij verschrikkelijk en vlucht naar binnen onder de bank. Samen met mij durft hij nog wel, maar zodra ik naar binnen ga, huppelt hij achter me aan.

Van kitten af aan, is hij altijd met andere katten samen geweest; sinds september 2007 is hij alleen. Kan dat van invloed zijn? Over een paar weken krijgt hij in ieder geval weer gezelschap van een seniordame, in de hoop hem hiermee een plezier te doen.

Ik vind het zielig hem zo bang en angstig te zien. Hoop dan ook dat iemand dit herkent of goede tips heeft.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mijn 13-jarige kater wordt steeds banger.

Bericht door rieneke »

je zou telizen kunnen proberen.
dat is een plantaardig middel tegen angst, te verkrijgen via je da.
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Mijn 13-jarige kater wordt steeds banger.

Bericht door Hilda »

Hoi Ieniminie
Weet je zeker dat het de jonge kater is want anders zou het kunnen dat zijn gezichtsvermogen of/en gehoor achteruit gaat of dat hij wat begint te dementeren?
Niet dat je daar veel aan kunt doen maar zou wel verklaren waarom hij dit gedrag vertoont.
Ik zou hem in elk geval niet forceren naar buiten te gaan,wat de oorzaak ook is.
groetjes Hilda
opelvectra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:47

Re: Mijn 13-jarige kater wordt steeds banger.

Bericht door opelvectra »

helemaal met hilda eens,niets forceren
Gesloten