Kater is bang van het nieuwe kleintje.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door Sandra W »

Ja dit is inderdaad altijd erg pijnlijk om te zien, maar geloof me de combinatie kat met kitten komt gelukkig (bijna) altijd goed. Geef het nog een paar daagjes tot een weekje of zo en je zal het verschil al gaan zien....

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
KimKristine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door KimKristine »

Sandra W schreef:Ja dit is inderdaad altijd erg pijnlijk om te zien, maar geloof me de combinatie kat met kitten komt gelukkig (bijna) altijd goed. Geef het nog een paar daagjes tot een weekje of zo en je zal het verschil al gaan zien....

groeten,
Sandra

Bedankt voor je geruststellende reactie Sandra.
Ik hoop echt dat ze het binnenkort goed met elkaar kunnen vinden. Neko probeert wel eens in de buurt te komen, maar schrikt altijd van Mike's geblaas en gegrom. Zucht.

Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door oonah »

KimKristine schreef:Hallo Oonah.
Ik maak dit nu mee en ook ik voel me erg schuldig tegen over mijn eerste kat, Mike. En net als jij wil ik Mike ook blij maken met een maatje. Hij is erg bang geworden. Niet alleen voor de kitten, maar echt voor alles!
Als ik iets oppak om ergens anders neer te leggen, als ik aan het opruimen ben, planten water geef. Overal schrikt hij van. Dat was anders nooit zo! Ik hoop echt dat dit gauw ophoud.
Mag ik vragen hoelang dit bij jouw katten heeft geduurd voordat ze elkaar accepteerden? Ik snap wel dat het bij elke kat anders is... (en ik heb Neko, de kitten, nu net twee dagen..), maar het is zo hart verscheurend om Mike zo angstig en boos te zien.
Hoi KimKristine,

Bij mij was het na een week duidelijk dat het echt wel goed zou komen tussen de katten en ondertussen zijn het vriendjes maar het heeft toch nog wel een hele tijd geduurd voor mijn Foxy niet meer zo schrikachtig was. Hij schrikt nu nog wel vlugger dan vroeger maar langzaamaan valt alles hier mooi op zijn plaats en is hij ook terug meer op zijn gemak.

Omdat ik zo lang met hem alleen ben geweest en echt rustig genieten van elkaar er niet meer bij is met een druk en avontuurlijk kittentje, heb ik van in het begin wel iedere avond eventjes tijd gemaakt voor Foxy en hem apart genomen op de slaapkamer en hem daar rustig gestreeld, zo laat ik hem weten dat hij nog altijd belangrijk is voor mij ook al gaat er nu veel aandacht naar het kitten. Ik weet niet of het voor hem echt nodig is maar het is zeker goed voor mijn gemoedsrust en schuldgevoel. ;-)

groetjes
Oonah
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
KimKristine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door KimKristine »

Hallo Oonah.

Bedankt voor je reactie. Hopelijk gaat dit na een weekje ook goed. Heb je in de tussen tijd Foxy vaak bij de kitten in 1 kamer gehouden?
Mike (2 jaar) en de kitten Neko kunnen wel in de zelfde kamer, Mike zoekt de confrontatie niet echt op, maar hij is ook niet echt blij dat Neko daar ook rond zwerft..

Moet ik Mike in een aparte kamer houden? Of moet ik hem blijven 'confronteren' met het feit dat er een kitten rond loopt, door hem in de zelfde kamer te houden (ik blijf er dan wel bij).

Nogmaals bedankt :)
Aprhodite
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 21:21

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door Aprhodite »

Hey hey mensen, ik zag dit onderwerp :).

Aangezien ik 2 weken gelden een 2e kat (poes, kitten) erbij aan heb geschaft, mijn andere kat is nog net geen jaar maar op zich best wel een vechtersbaasje. Als ik je advies zou moeten geven zou ik zeggen, als je elkaar niet accepteren apart houden en zo vaak mogelijk bij elkaar zetten als je er maar bij blijft. Het heeft mij wel even wat tijd gekost maar het resultaat mag er wezen,,, ze kunnen nu gezellig bij elkaar op een kussentje liggen. Dus geef het wat tijd, (uiteindelijk zullen ze het toch met elkaar moeten doen). Denk wel dat het goed komt.

Gr Nathalie
Gebruikersavatar
KimKristine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door KimKristine »

Zucht. Ik weet dat het nog maar de derde dag is. Maar ik zie nog steeds niet echt veel vooruitgang.
Alhoewel Neko nu wel wat nieuwsgieriger aan het worden is, jaagt Mike hem nog steeds ver bij hem weg. :(

Nog even geduld hoop ik!
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door oonah »

Ik heb ze zolang ze elkaar niet accepteerden het kitten s'nachts in een bench gehouden en overdag liet ik ze los bij elkaar. Maar ik werk van thuis uit dus ik was er altijd bij dan. Foxy kan hier wel naar buiten en als hij zich verschrok vluchtte die meestal buiten waar de kitten niet kon komen, ik heb ze maar in hun eigen tempo aan elkaar laten wennen. Ik lees hier op het forum verschillende manieren om het aan te pakken en meerdere blijken te werken dus ik zou gewoon doen wat het beste aanvoelt voor jou.

De moed niet opgeven hoor, ik vond de eerste paar dagen ook echt heel zwaar en stond heel vaak op het punt van huilen, voelde me heel machteloos en schuldig, toen ik zag dat er wat vooruitgang in kwam werd het voor mij makkelijker om er positief tegen aan te kijken.

Al dat gegrom en geblaas is heel normaal, daar hoef je je niet slecht door te voelen, als het na een tijdje goed gaat met die twee en Mike heeft veel plezier van een kameraadje ben je blij dat je hebt doorgezet.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
KimKristine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kater is bang van het nieuwe kleintje.

Bericht door KimKristine »

Hallo iedereen. Het is nu dag 5 en ik zie nog steeds geen vooruitgang.

Ik hoop echt dat het binnenkort wat soepeler wordt tussen die twee, want het is nog steeds erg frustrerend om te zien hoe bang Mike is voor Neko. :(
Gesloten