Integratieproblemen nieuwe kittens

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mark
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2008 18:31

Integratieproblemen nieuwe kittens

Bericht door Mark »

Hallo allemaal,

Wij hebben twee bestaande katers, Smokey (1,5 jaar) en Bandit (1 jaar).

Sinds een week of 5 hebben we twee kittens erbij uit één nest (Midnight en Cash). Op zich gaat alles goed, maar Smokey weigert ze te accepteren. We hebben de beproefde methode gebruikt. Aparte kamers, af en toe samen eten, etc. Maar Smokey blijft blazen en uithalen (niet echt vechten of zo), maar het vervelende is meer dat hij bijna niet meer binnenkomt. Soms om even een hapje te eten en dan is hij al grommend weer buiten. We hebben alle katten zelfs al een week binnen gehouden tot het opgelost leek, maar het begint steeds weer opnieuw.

Toen ik vandaag thuis kwam, zat hij bij de voordeur half slapend te wachten. Naar binnen kwam hij echter niet. Angstig om zich heen kijkend, trok hij zich weer terug in de regen. Uiteindelijk heb ik hem maar naar binnen getild en het kattenluik op slot gedaan. Dan kan hij tenminste even slapen.

Dit kan zo niet blijven duren en wij overwegen dan ook om de kleintjes maar weer van de hand te doen. Smokey heeft wel de oudste rechten, vind ik.

Iemand nog een briljant idee?

Mark en Adriana
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Integratieproblemen nieuwe kittens

Bericht door Nyncke »

Hoi,

Hoe is dit verhaal afgelopen... hoe en wat heb je gedaan. kan erg intressant zijn voor anderen...( lees mij )
Gesloten