Kat van de buren valt nog steeds aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
nino7
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2008 11:54

Kat van de buren valt nog steeds aan

Bericht door nino7 »

Ik heb een hele lieve kat een vrouwtje die goed van zich af kan bijten.
Sinds een half jaar ben ik verhuisd en de poes van de buren blijft
mijn kat uitlokken.

Ze heeft geen moment rust buiten en wordt steeds aangevallen.
Ze wil hierdoor liever niet naar buiten, terwijl ze graag buiten is!
Ik gooi de kat van de buren al nat met water als het weer zover is.

Heeft iemand een idee of dit over gaat?

groetjes, Nino.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: kat v/d buren valt nog steeds aan

Bericht door Kattenbella »

Is het een ongecastreerde kater? Is het een kat die goed wordt verzorgd of een ander vrouwtje? Komen ze op elkaars terrein?
Goed kijken en zien wat er echt gebeurd.

Misschien is het anders een optie een rennetje te maken og een schutting waar je katje veilig naar buiten kan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nino7
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2008 11:54

Re: kat v/d buren valt nog steeds aan

Bericht door nino7 »

Hoi Kattenbella
bedankt alvast voor je antwoord.

De kat van de buren is een poes de buren hebben haar nooit gesteriliseerd het is een
boerderijkat. Mijn kat blijft op veilige afstand in de vensterbank of bij de deur zitten.
Ze gaat ook niet uit haar zelf naar buiten zo jammer want er is hier heel veel te beleven
met zoveel weiland ;-)

Ik blijf er wel vaak bij als ze naar buiten gaat.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kat v/d buren valt nog steeds aan

Bericht door Sandra W »

Die poes is vast een stuk feller dan je eigen poes en dus heeft ze van jullie tuin haar territorium gemaakt. Hier is helaas niet zo veel aan te veranderen, aangezien jouw poes een vecht met deze poes nooit zal winnen en dus eieren voor haar geld heeft gekozen.

Door je er mee te bemoeien (uiteraard goedbedoeld) los je helaas ook niets op, want die poes weet dat als je er niet bent dat ze toch de baas zal blijven. Je kunt dan, vrees ik, helaas niet veel anders doen dan je tuin af te schermen en je poes daar in alles rust en zonder stress rond laten scharrelen.

groeten,
Sandra
Gesloten