kitten er bij

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Shirl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 11:19

kitten er bij

Bericht door Shirl »

Hallo allemaal..

Ik heb gisteren een katje er bij genomen maar me andere poes van 1 jaar blaast nog en wil niet in de buurt komen bij de kitten. als ze hem niet ziet dan doet ze normaal tegen mij maar anderes niet blazen en zo..

hoe lang duurt dit
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: kitten er bij

Bericht door peetie72 »

Heb je ze gewoon bij elkaar gezet? Het beste is namelijk om ze rustig te introduceren.
Niet zo vreemd natuurlijk dat je kat blaast, de kitten is een indringer in haar territorium.
Hoe lang het blazen duurt is niet te zeggen, soms is het na 2 dagen over soms duurt het weken.

Groetjes, Petra
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: kitten er bij

Bericht door Shaz »

Hoelang het duurt hangt enorm van de katten af. Wij hebben twee katten gehad die 6 weken nodig hadden maar ook een kat die na twee dagen al helemaal thuis was en bij alle andere katten in het mandje mocht gaan liggen. Vaak helpt het als je ze samen te eten geeft en lekker met ze gaat spelen om ze af te leiden.
Veel succes!
groetjes Sharon
Shirl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 11:19

Re: kitten er bij

Bericht door Shirl »

ja ik geef ze ook samen eten af en toe kom die ouste ff gleuren bij mij als die kleintje bijn me ligt
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: kitten er bij

Bericht door peetie72 »

Wat ook erg belangrijk is trouwens is dat je je andere kat ook heel veel aandacht geeft. Meer als normaal.
Zo heeft de kat in ieder geval niet het gevoel dat je wordt ingepikt door de kleine.

Groetjes, Petra
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: kitten er bij

Bericht door daantje »

Hier is het heel verschillend gegaan. De kleintjes werden over het algemeen wel snel geaccepteerd, Blissy zelfs meteen de 1e dag al, maar de anderen hadden toch wat meer tijd nodig, hoor. Baja is nog altijd een "twijfelgeval", soms mag ze meedoen, andere keren wordt ze "gepest".
Het kan dus heel verschillend zijn, maar ik denk dat je na een dag eigenlijk nog geen beeld kunt vormen. Geef het gewoon de tijd en dring niets op. Wel kun je proberen d.m.v. spel (bij ons deed een verenstok het altijd vreselijk goed) de boel wat op gang brengen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Shirl
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 11:19

Re: kitten er bij

Bericht door Shirl »

ja iddd..:) ik zal maar even afwachten
Gesloten