Poes doodsbang voor kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
pluizenbol
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008 17:18

Poes doodsbang voor kitten

Bericht door pluizenbol »

Wij hebben een poes van 1 jaar die verschrikkelijk speels is. We dachten dat het leuk zou zijn als we er een vriendinnetje bij zouden nemen zodat ze samen kunnen spelen. We hebben bewust voor een vrouwtje kitten gekozen omdat ze heel bang is voor de buurtkaters. Sinds we de kitten in huis hebben is ze helemaal gestressed. Ze blaast en gromt naar alles en iedereen. Ook naar ons. Wij kunnen haar niet meer pakken of aaien. Ze blaast zelfs naar spullen waar zij van denkt dat het de kitten is. Ze doet niks naar de kitten maar rent heel hard weg. Ze verstopt zich. De kitten is helemaal niet bang en loopt telkens naar haar toe maar dan raakt ze helemaal in paniek. Wie o wie heeft er tips voor ons want we zijn echt radeloos......
Gebruikersavatar
cujogigi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Poes doodsbang voor kitten

Bericht door cujogigi »

Hallo!

Ik heb dit probleem eens op tv gezien.. het schijnt te werken als je je met je kat (dus niet je kitten) leuke dingen doet als het kitten in de buurt is.. b.v. spelen iets lekkers geven, proberen ze samen te laten eten ( zolang er genoeg voedsel is vechten ze er niet om). Zo ascosieert je kat leuke en lekkere dingen met de kitten. Misschien helpt het om toch aandacht te geven aan je kat ookal reageert ze aggresief of angstig toch doorzetten! Lieve woordjes zeggen en rustig tegen je kat praten, op je hurken zitten kan ook al een enorm verschil uitmaken.

Ik hoop dat het hiermee een beetje zal lukken!

Succses!
Die niet van dieren houdt, kan ook niet van mensen houden
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Poes doodsbang voor kitten

Bericht door Shaz »

Ach wat sneu en dan denk je haar een plezier te doen.
Ga niet in op het bange gedrag, daarmee bevestig je het alleen maar dus blijf opgewekt praten en inderdaad leuke dingen doen. Eten kan haar misschien over de streep helpen (alle lekkere hapjes uitproberen dus ;-) ) en ik zou morgen even naar de dierenarts gaan voor iets van een feliwaystekker. Dat is een geur(hormoon)stekker waar katten rustiger van worden.
Geef haar ook de tijd om bij te komen, dus kitten even in een andere kamer zodat je poes de tijd heeft om rustig uit zichzelf bij je te komen en te knuffelen.
Veel succes en hopelijk zie je snel verbetering!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Poes doodsbang voor kitten

Bericht door Piekje »

Hier is een topic over. Volgens mij heet het iets van katten aan elkaar laten wennen. Even via de zoekfunctie opzoeken. Daar staan al aardig wat tips. Tip van mij is: geduld. Verwacht niet dat het meteen goed moet zijn. Geef het wat tijd. Hier kostte het ook even voordat ze elkaar accepteerden.

Succes!
Liefs Piekje
Gesloten