Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
robje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2008 18:30

Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

Bericht door robje »

Hoi allemaal,

gisteren zijn we gaan samen wonen en de kat van me vriendin is er ook bij gekomen.
Zelf heb ik ook een kat en ze komen alle twee niet buiten en we wonen in een flat.
Haar kat wilt alleen maar aangehaald worden door mijn vriendin en luisterd alleen maar naar haar dat was al zo toen we niet samen woonden.

Haar kat is zo bang als mijn kat erbij is dat hij me ( of dat hij denkt dat hij in de buurt is )
dat hij naar mij blaast en krabt.

Verder blijft hij blazen naar mijn kat die soms ook begint met blazen.
Ik heb vandaag mijn kat in de slaapkamer gezet en hij heeft er geslapen en gegeten ( doet hij slecht )

Heeft er iemand tips hoe we ze aan elkaar kunnen wennen zonder dat er een oorlog uitbreekt ?


Alvast bedankt voor de gedane moeite

Rob
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

Bericht door jobey »

Heel veel geduld, is hier nummer 1. Daarna zou je er aan kunnen denken om met bijvoorbeeld een bench 1 van de 2 daarin te zetten en zo langzaam aan elkaar te leren wennen. Je weet natuurlijk nooit of dat goed gaat. Wat zo ie zo belangrijk is, is dat beide katten een vertrouwd en veilig plekje moeten hebben.
Verder zou ik echt zeggen gewoon steeds een beetje proberen en een beetje laten gaan, als 1 van de 2 niet wil, rennen ze vaak wel weg. Ik zie het ook met mijn oudste kat die niet altijd zin heeft om te spelen, en dan loopt ze gewoon weg en gaat ze naar een plekje waar mijn jongste niet vaak komt of maakt het 1 keer goed duidelijk door blazen en slaan (zonder nagels)
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
molly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2008 21:52

Re: Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

Bericht door molly »

hoi,

ja, uiteindelijk zullen ze wel aan mekaar wennen hoor, ook al willen ze het niet echt.
Ik heb er vroeger ook een tweede kat bijgenomen, dit heeft echt wel n aantal weken voor vechtpartijtjes gezorgd hoor, met opengekrabte neuzen tot gevolg.
Ze willen ook uitvechten wie baas zal worden, en dat duurt eventjes
Maar na die weken zijn ze maatjes geworden, de ene dag meer dan de andere 8-)
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

Bericht door Piekje »

Hallo,

als het goed is, is hier een topic over. Volgens mij iets met "katteb die aan elkaar moeten wennen".
Via zoeken en dan bijv. de woorden katten en wennen dan vind je het topic vast. Staan bruikbare tips in!

Succes!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

Bericht door Piekje »

Kijk bij:
1-Gedrag en opvoeding en dan Topic: Acceptatie tussen katten (o.a. bij nieuwkomers)
2-Aanschaf van een kat of kitten Topic: Kat/kitten erbij
3- Alles over de kat » Overige Topic: Verhuizen
Liefs Piekje
robje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2008 18:30

Re: Samen wonen en alle twee een kat die niet buiten komen.

Bericht door robje »

Bedankt voor de reactie's,

ze beginnen aan elkaar te wennen de kat van me vriendin is al goed gewent ( wat wij niet hadden gedacht )

Echter die van mij is nu nog erg bang maar hij verbergt dat ( lichaamhouding ) maar wij denken dat geduild het belangrijkste is.

Nog maals bedankt voor de reackties allemaal

goetjes

Rob
Gesloten