Probleem met een tweede kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Casper
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2008 13:41

Probleem met een tweede kat

Bericht door Casper »

Ik heb sinds augustus 2007 een kater "Casper" :grin: gekregen van een buurman.Doordat hij nooit thuis was heeft een andere buurman hem altijd opgevangen, maar die had er al twee. Doordat het niet klikte met een van de twee katten heb ik Casper gekregen. Dus hij is al die tijd tot maart alleen geweest bij mij . In die tussentijd dacht ik dat hij constant iets aan het zoeken was,( hij liep alsmaar door de kamer en miauwde constant en hij wilde niet spelen) dus ik dacht dat hij iets miste.Zodoende dat ik dacht er moet een tweede poes bij komen .
Maar ik weet niet of ik hier goed aan gedaan heb.!!!!!!!!!Mijn Poes eet niet meer en als hij eet dan geeft hij alles weer terug en de andere poes blijft achter de gordijnen zitten en als ze elkaar zien dan zoeken ze een voor hun veilige plek op .
Wat moet ik doen, wachten tot ze elkaar leuk vinden of meteen weg doen .

Help mij aub. ik wil ze allebei niet weg doen , maar als ze elkaar niet kunnen zien of luchten dan moet ik wel .
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: probleem met een tweede kat

Bericht door daantje »

Hoi Casper,

Ik snap het niet helemaal :oops: . Begrijp ik goed dat Casper eerst alleen bij je was en dat je er daarna nog een poes bijgenomen hebt?
Wie van de twee eet slecht en is aan het spugen?
Hoe lang zijn beide katjes nu samen?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: probleem met een tweede kat

Bericht door rieneke »

is casper gecastreerd?
het is me niet duidelijk wie er overgeeft, want je hebt het over "de poes"en over "hij", maar ben je met het betreffende dier naar de dierenarts gegaan?
waarschijnlijk heb je de katten plompverloren bij elkaar gezet, en dat kan de nodige stress opleveren.
wat je nu het beste kan doen is een herintroductie: zet de katten voorlopig apart, en laat ze tot rust komen.
na een paar weken kan je rustig aan beginnen met geuruitwisseling, deur op klein kiertje, eten binnen elkaars gezichtsveld enz.
verder kan je feromoontherapie toepassen: feliway voor een veilig thuisgevoel, en in een later stadium felifriend voor het ik ben je goedgezind gevoel.
feliway kan je bij de dierenarts halen, felifrien is in nl niet verkrijgbaar, maar wel te bestellen via internet.
als je nog vragen hebt hoor ik ze graag!
succes ermee!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: probleem met een tweede kat

Bericht door Shaz »

Hoelang heb je deze tweede kat nou? Bij volwassen beesten kan het namelijk best even duren voor ze aan elkaar gewend zijn. Het kan ook goed zijn om bij zoveel stress ze met het eten uit elkaar te halen zodat ze even bij kunnen komen. Zet ze daarna onder begeleiding weer bij elkaar en leidt ze af met bv een verenstok. Zorg er ook voor dat de kat die je al had ook af en toe even tijd alleen met je heeft, even lekker rustig knuffelen en zekerheid over zijn plek krijgen. Ook dit kan een hoop stress wegnemen. Succes ermee!
groetjes Sharon
KattenDingen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 17:40

Re: probleem met een tweede kat

Bericht door KattenDingen »

rieneke schreef:is casper gecastreerd?

feliway kan je bij de dierenarts halen, felifrien is in nl niet verkrijgbaar, maar wel te bestellen via internet.
Felifriend is in Nederland wel te verkrijgen, namelijk via ...
Laatst gewijzigd door Admin op 03 apr 2008 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de 3e keer de URL verwijderd. Geen reclame ajb
Gesloten