Kater zeer agressief tegen kat uit de buurt

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
patty76
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2008 17:45

Kater zeer agressief tegen kat uit de buurt

Bericht door patty76 »

Ik heb sinds een jaar een ontzettend lieve kater, Sjors. Ik heb hem uit het asiel gehaald, hij is nu 6,5 jaar. Thuis is het een watje, maar als hij eenmaal buiten is het een terrorrist. Hij vecht met bijna elke kat of poes die maar het lef heeft om in zijn tuin te komen. Op zich is dit niet zo erg, het zijn de regels van de natuur. Maar als hij binnen is en hij zit voor het raam, en er loopt 1 speciale kat langs dan word hij HELS!!! Hij begint dan echt te gillen, harder dan normaal, te schreeuwen, te slaan tegen het raam, grommen, dikke staart en platte oren. Ik weet niet of die andere kat een kater of poes is, maar hij heeft dit voornamelijk dus alleen bij deze kat. En het lijkt ook wel of die andere kat het aanvoelt, want hij daagt onze kater uit voor het raam. Is er een manier dat ik mijn kat dit kan afleren ofzo? Ik schrik mij elke keer wezenloos. Moet ik mijn kat sussen, aaien? Hoe krijg ik hem dan rustig?
Ik hoop dat iemand iets weet...Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kater zeer agressief tegen 1 kat uit de buurt

Bericht door rieneke »

bij bouwmarkten kan je plakplastic kopen voor op de ramen, mat of met een patroontje.
zo ontneem je je kat het direkte zicht op z'n gehate vijand, en heb je hopelijk rust in de tent :smile:
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: kater zeer agressief tegen 1 kat uit de buurt

Bericht door berg »

Dag Dag,
Ook wij hebben een poes die regelmatig (binnen voor het raam) tekeer gaat tegen vreemde katten in 'haar' tuin. We hebben er nog twee en die hebben daar geen last van.
Jíj schrikt ervan dus dan moet het ophouden... tja zo werkt dat niet bij katten :-P Gewoon negeren zou ik zeggen.
Groeten,
Jootje.
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: kater zeer agressief tegen 1 kat uit de buurt

Bericht door fvddungen »

Mijn inmiddels overleden poes moest ook niets van de katers uit de buurt hebben en kon vreselijk tekeer gaan als er weer 1 voor het raam of het kattenluik stond. Ik heb er mee leren leven, want ik kon er toch niets tegen doen.
Gesloten