Krolsheid en agressie (twee poezen)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Hans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2008 18:20

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Hans »

Ze zitten nu enkele dagen apart...komen alweer iets tot rust, alhoewel...als er maar 1 deur tussen zit beginnen ze soms al te grommen en te blazen naar elkaar.
Het is wel een gedoe, ze zo uit elkaar te houden soms lijkt het wel een klucht van die John Lanting van vroeger, die sloeg en opende ook de ene deur na de ander :)

Als ik bij Mimi ben, zit ze toch heel krols tegen me aan te schuren, oren zijn warm..trilt met haar staart en maakt nog steeds van die lange mauw-uithalen, ben geen expert maar dit ruikt toch naar krolsheid, ben bang dat het niet goed gedaan is die sterilisatie.
Het is toch door een erkend dierenarts gedaan en geen poppedocter mag ik hopen.

Toen ze nog bij elkaar zaten, leek het net of Mimi het hele huis voor zichzelf wilde..en alleen Noesje het aanrecht gunde, is dat ook geen teken van krolsheid ??
Zo van ik wil een mannetje en daar kan ik geen rivaal bij gebruiken.

Het is maar een idee ;)

Maar Mimi is toch nog onrustig, is het niet te proberen om na de vacantie een kattepil te geven voor slechts enkele weken ??

Hans.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Sandra W »

Het is inderdaad mogelijk dat (gelukkig in uitzonderingsgevallen) de sterilisatie niet volledig is geweest en dat ze dus nog steeds krols wordt. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de kattenpil, dus ik raad je aan om met de dierenarts te overleggen of een tweede/grondigere sterilisatie misschien noodzakelijk is. Ik hoop van harte dat de rust daarna weer bij jullie terug keert, want dit lijkt me echt geen lolletje! Sterkte!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door rieneke »

er blijft soms inderdaad wat weefsel achter.
hoewel de poezenpil rotzooi is, lijkt het me dat je weinig keus hebt toch eens te kijken hoe ze hier op reageert.
mocht ze er positief op reageren, dan kan de da een zoektocht beginnen.

en ja, het is een heel gedoe dat herintroduceren.
maar het loont wel, als je de tijd er voor neemt
sterkte!
Hans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2008 18:20

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Hans »

Ik hoor en las over de poezenpil al verschillende meningen.
Ook als ik het goed begrepen heb, dat het een vorm van kanker kan veroorzaken.
Maar ja, mijn vriendin zegt een vrouw slikt ook vele jaren een pil die ook kanker zou kunnen veroorzaken...dus mijn vriendin loopt ook risico, en we praten hier toch tenslotte maar over een dier, tussens aanhalingstekens uiteraard.

Dergelijke dingen liggen natuurlijk vanuit verschillende oogpunten gevoelig, dat is duidelijk.

Op het doosje van de chefarine staan ook de vreselijkste dingen op die je kan krijgen bij gebruik ervan, dus wat is wijsheid :)

Hans.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door rieneke »

de poezenpil is echt superkankerverwekkend, niet te vergelijken met de mensenpil.
maar je hebt niet veel keus lijkt me?
en gelukkig is het maar korrtdurend nodig :smile:
Hans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2008 18:20

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Hans »

Vraag ??

Is zo'n pil nu om krolsheid tegen te gaan...of om te voorkomen dat ik ineens een kamer vol met poesjes heb :)
Ze komen niet buiten trouwens, dus lijkt me moeilijk...ze zullen het niet door de brievenbus doen neem ik aan.

Hans ;)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Sandra W »

In principe is de kattenpil natuurlijk allereerst bedoeld om bevruchting tegen te gaan, maar in jouw geval zou je het (in overleg natuurlijk met je dierenarts) tijdelijk als "proefballonnetje" kunnen gebruiken, want het onderdrukt inderdaad ook de krolsheid.

Als je poes na het slikken hiervan na een tijdje geen krolsgedrag meer vertoond kun je hieruit (voorzichtig) de conclusie trekken dat ze inderdaad niet volledig gesteriliseerd is en dus nog hormonen aanmaakt en dan kan je dierenarts voor een betere sterilisatie zorgdragen. Als het vreemde gedrag toch aanhoudt dan ligt het niet aan de hormonen en is de sterilisatie waarschijnlijk wel volledig geweest en moet je helaas de verklaring het gedrag in een andere hoek gaan zoeken.

Als je de pil op deze manier gebruikt ben ik er geen tegenstander van, maar ik raad het zeker niet aan om haar krolsheid hiermee langdurig te onderdrukken vanwege alle nadelige gevolgen die het kan hebben.

groeten,
Sandra
Hans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2008 18:20

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Hans »

Bedankt voor je reactie :)

Noesje, de andere poes maakte vandaag ook van die lange mauw-uithalen..in mijn ogen toch krolsheid.
Mijn vriendin en ik gaan eerst volgende week een mid-weekje doorbrengen in de buurt van TRIER, de poezen zitten apart en de buurman verzorgd ze dus dat zit wel goed.
Ben benieuwd of de krolsheden dan wat bedaard zijn, hoop van wel.
Moet nogmaals herhalen, dat ze dergelijk gedrag en ruzie, al wel vaker hebben gehad in die tien jaar dat we ze hebben, ook rond deze tijd en enkele keren in augustus als ik me goed herinner.

Hans.
Hans
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2008 18:20

Re: Krolsheid en agressie (twee poezen)

Bericht door Hans »

Er is niet veel veranderd..het is net alsof Mimi de dominante Noesje geen ruimte meer gunt.
Ze zitten nu weer apart, Mimi zit veel boven en op zolder, Noesje zit beneden, in de kamer, de keuken en bij-keuken.
We hebben heel veel deuren dat is een voordeel, maar de situatie is niet ideaal natuurlijk.
Het lijkt wel dat Noesje nu veel meer geniet zonder de druk van Mimi, ze heeft zelfs op schoot gezeten, dat heeft ze in die tien jaar nauwelijks gedaan.
En wij maar denken, och we nemen maar twee poezen dan hebben ze gezelschap aan elkaar.
Ze zijn elkaar liever kwijt lijkt het wel, maar het blijft een moeilijk geval.

Hans.
Gesloten