Vechten tussenkomen of niet ?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
jessy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 nov 2007 14:16
Locatie: belgie

Vechten tussenkomen of niet ?

Bericht door jessy »

hallo,
nu onze kater weet dat we een nieuw poesje hebben komt hij vaker naar huis en blijft hij langer binnen.
zoals jullie weten is snoes bijna blind(en ze red zichzelf goed)
maar .................. mijn kater zit haar steeds aan te vallen en te bijten (het is echt niet spelen) tot ze echt zielig gaat miauwen.en dan laat hij haar nog niet los.
nu was mijn vraag moet ik er tussen komen of moet ze haar plaats leren kennen of heb ik gewoon een VERVELENDE kater :lol:

grtz jessy
hoe kan iemand nu zo iets mooi pijn doen
hier krijg je een 2de kans snoesje !!!
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hihi, gelukkig voor jou, Jessy, heeft niks te maken met een vervelende kater. Hij is gewend alleen te blijven, en moet nu ineens zijn territorium delen. Daar gaat-ie dus even tegen in protest, logisch ook.

Ondanks dat Snoes blind is, moet je hier nooit tussenkomen. NOOIT. Tenzij er bloed vloeit of de plukken haren door de lucht vliegen. Als je er wel tussenkomt heb je namelijk kans dat je kater denkt dat je Snoes voorgetrokken wordt, en dan heb je een gedragsprobleem in de dop.

Wij hebben, toen we Metzli bij Tux gingen zetten, direct besloten ons er niet mee te bemoeien. Het resultaat daarvan? Kijk maar in mijn foto-album!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou ik vind wel als ze echt zit te piepen en hij laat r nog niet gaan, dat je best mag ingrijpen hoor.
Desnoods pak je de plantenspuit zodat hij niet in de gaten heeft dat jij het bent die m op dat moment waarschuwt.
Dat hebben ze wel gauw door dus je moet wel omzichtig te werk gaan, maar ik zou het zeker niet zover laten gaan als het nu gaat.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Je sleutelbos laten vallen zodat ze afgeleid zijn en het moment voorbij is helpt erg goed. Zo grijp jij naar hun idee niet in maar het gevecht houdt wel op. Of met een speeltje afleiden.
groetjes Sharon
Gesloten