Kitten valt gecastreerde kater aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
pkm82
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:46

Kitten valt gecastreerde kater aan

Bericht door pkm82 »

We hebben nu drie weken een nieuw kitten, Winston, er bij, echt een schat van een beestje, maar vreselijk! We hadden al een gecastreerde kat, Charlie, van ong. 1.5 jaar oud en die twee kunnen maar niet goed met elkaar opschieten. We hadden, voordat we ons nieuwe katje erbij kregen, veel onderzoek gedaan over hoe en wat. De logeerkamer werd getransformeerd tot een kittenkamer en onze kater mocht niet meer door het hele huis lopen. We hebben het rustig aangedaan, Charlie mocht Winston nog niet zien maar wel bij de deur van de logeerkamer komen te wennen aan Winston's geur. Na een tijdje mochten ze elkaar zien door de raam van de hal. Toen dat goed ging hebben we Winston in de huiskamer toe gelaten. Alles leek goed te gaan totdat Winston Charlie begon aan te vallen en nu is hel echt losgebarsten bij ons thuis. Winston rent achter Charlie aan, Charlie rent achter Winston aan en die tweeën vechten alsof hun leven er van af hangt! Maar Winston begrijpt niet dat hij Charlie gewoon met rust moet laten, ook al krijgt die fikse beten van Charlie. Aan de andere kant, ze eten wel uit dezelfde voerdersbak, ook al heeft ieder zijn eigen etensbak, en ze zaten zelfs een keer samen in de kattenbak! Ik snap het gewoon hellemaal niet meer, wie kan mij helpen??? :-(
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

mijn twee katten zijn ook vaak aan het vechten, de kleinste moet daarbij soms miauwen, het gaat er vaak stevig aan toe. Maar bij mijn poezen is dit puur spelen! Ben je zeker dat dat bij jou ook niet het geval is? Als ze aan het 'vechten' zijn, moet je er eens op letten: gebruiken ze hun nagels hierbij? Bij mijn poezen lijkt het namelijk ook zeer agressief, maar als je er goed op let, is het enkel om te spelen. Zeker als je begint te merken dat het de ene keer poes 1 is die poes 2 aanvalt, en een beetje later omgekeerd, denk ik dat je er mag vanuit gaan dat dit enkel spelen is!
pkm82
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:46

Bericht door pkm82 »

ik denk misschien dat je gelijk hebt. Ik heb vanmiddag goed opgelet en mijn oudste kat die gebruikt zijn nagels zeker niet, de kleine wel (Charlie had namelijk een schrammetje op zijn neus!) maar het is misschien onschuldig. We laten ze nu de hele avond bij elkaar slapen (met mijn vriend op een matras in de huiskamer) en tot nu toe gaat het goed. Op hoop van zegen! In iedergeval bedankt.
pkm82
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:46

Update

Bericht door pkm82 »

Even een update. Het gaat nog steeds niet goed samen. Winston wil de hele tijd met Charlie spelen, maar die heeft echt geen zin en kan Winston behoorlijk wat pijn doen, want dan gaat hij piepen (wat ook meestal het moment is dat ik met een plantenspuit tekeer ga!). Ik durf ze niet samen alleen te laten s'avonds en wanneer we weg zijn, dus Winston word op de logeerkamer gezet en Charlie blijft in de huiskamer. Of is dat juist het probleem, dat we ze telkens scheiden? Dit vind ik een vreselijk sitautie, omdat één van de redenen dat we Winston hebben genomen is zodat Charlie ook een kat heeft om mee te spelen. Ik wil Winston voor geen goud weg doen, dus er moet een oplossing komen!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het wennen duurt inderdaad langer als je ze gescheiden houdt, maar in dit geval lijkt het me echt niet veilig om ze alleen te laten, dus ik vrees dat je ze wel moet scheiden als je weg bent.

Het kan zijn dat het over een tijdje beter gaat en dat ze elkaar leren accepteren (soms ook zonder ooit vriendjes te worden), dus je kunt het nog even aanzien, maar sommige katten zijn echt liever alleen en die doe je echt geen plezier met een huisgenootje en dan moet je helaas wel voor één van de katten een nieuw huis gaan zoeken. Ik duim natuurlijk voor je dat het ooit wel gaat lukken. Sterkte!

groeten,
Sandra
Gesloten