vechtende broertjes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
psycuskid
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2007 19:11

vechtende broertjes

Bericht door psycuskid »

Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een week 2 katers in huis, broertjes van 14 maanden oud. In het begin was het allemaal heel erg wennen, maar nu zijn ze geaard en lijken ze vrede met alles te hebben. Behalve elkaar. Ik weet niet of het gewoon speels stoeien is of dat ze ruzie hebben met elkaar.

Kan ik ze beter gewoon hun gang laten gaan, of moet ik ze uit elkaar houden?

Graag jullie advies!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Is stoeien denk ik . Ze zijn nog zo jong en kittens kunnen behoorlijk heftig tekeer gaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Zijn ze al gecastreerd?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Op die leeftijd zijn ze vaak nog volop aan het spelen en dat kan er best ruw aan toe gaan, maar het kan ook vechten zijn. Het verschil is soms lastig om te zien.

Het kan echt vechten zijn als je ziet dat er veel geblazen wordt en geschreeuwd of als één van de katjes steeds de klos is of angstig reageert. Het kan dan bijvoorbeeld vechten om de macht zijn. Dit laatste komt dan meestal weer goed als beslist is wie de baas is.

Ook helpt het vaak goed om de katertjes te castreren, daar worden ze meestal een stuk rustiger van en dan vechten ze vaak ook minder.

groeten,
Sandra
psycuskid
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2007 19:11

Bericht door psycuskid »

Ja, ze zijn alletwee gecastreerd.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je was tegelijkertijd met je antwoord als ik, dus mijn laaste zinnetje kun je negeren ;-).

groeten,
Sandra
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Mijn twee nieuwe kittens (7.5 weken oud) zitten ook continu op elkaar, onder elkaar, achter elkaar, doen elkaar verschieten, ... Maar ik denk wel dat het spelen is. Ze maken er helemaal geen geluid bij. Behalve als er eentje op mijn schoot ligt te slapen, en ik hem aai... lijkt de andere jaloers en komt hij bovenop het slapende katje liggen en hem te bijten en uitdagen. Dan weent het onderste katje wel even omdat die gewoon wil rusten en genieten. Dus is het dan goed dat ik het spelende/stoute kitten een duwtje geef? Ze moeten toch kunnen verdragen dat ik soms maar met eentje bezig ben?
Gebruikersavatar
Black Tree
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 00:51
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door Black Tree »

Zelfde heb ik ook 'last' van. Als ze slapen (broer en zus van zeven weken oud) liggen ze het liefst bij elkaar, maar als ze wakker zijn dan gaan ze zeer te keer met z'n tweeen. Ik neem aan dat dat er bij hoort...
'Na deze dag komt er weer een nieuwe'
Gesloten