Ruzie na boenen vloer

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
jurgenvg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:04

Ruzie na boenen vloer

Bericht door jurgenvg »

Hoi allemaal! Wij hebben het volgende probleem… we hebben 2 Britse Kortharen, en kunnen het al 2 jaar goed met elkaar vinden (de Jongste en grootste, Vigo, is de dominante van de twee. En Baloe accepteerd dat normaal gesproken ook). We hebben een houten vloer, en die hebben we afgelopen zaterdag geschrobt en weer opnieuw in de olie gezet (wat ook ontzettend stinkt!). Alleen nu kunnen ze elkaar niet meer luchten of zien (is begonnen van zaterdag op zondag) Vigo loopt heel traag en uitdagend rond, terwijl Baloe bang, blazend onder de bank zit! We hebben ook al zo'n anti-stress stekker gekocht, maar dat lijkt nu niet te helpen (wat het 2x eerder wel leek te doen!)… Hoe kan dit? En dikke kans dat het weer goed komt?

THNX! Jurgen!
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

ach jeetje wat vervelend zeg

ik denk zelf dat ze even beetje stres hebben, doordat er toch een veranderiing is plaats gevonden in de woonkamer
ik denk zelf dat je ze even de tijd moet geven

groetjes jennie
jurgenvg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:04

Bericht door jurgenvg »

Ja, dat denk ik ook… alleen zag ik zaterdagnacht voor het eerst een beetje bloed op het kopje van Baloe (was ècht een klein sneetje)… is dat een geval van "kan gebeuren" of is dit misschien een ernstigere zaak? En wat kunnen we het beste doen, nu slaapt Baloe snachts bij ons op de kamer en Vigo alleen in de huiskamer… :-(
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Misschien herkennen ze elkaars geur niet meer na het schoonmaken van de vloer? Je zou bij allebei met een handdoek over ze kunnen wrijven zodat ze elkaars geur weer hebben. Of tegelijk met ze spelen, zodat ze ook weer dichter bij elkaar komen. Of bijvoorbeeld een lekker blikje natvoer neerzetten en dan de bakjes dicht bij elkaar?

Wel vervelend dat ze elkaar nu niet meer leuk vinden, ik hoop dat ze elkaar snel weer als vriendjes zien!
Gesloten