poes opeens heel boos op ziek zusje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
sylena
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2006 21:59

poes opeens heel boos op ziek zusje

Bericht door sylena »

Ik heb verderop op deze site verteld dat een van mijn katten erg ziek is en een veel te groot hart heeft en helaas is hier nog een ander probleem bij gekomen.
Iedere keer dat we naar de dierenarts moeten en we terugkomen doet haar zusje steeds heel naar en dat kan ze natuurlijk(zo ziek als ze is) niet gebruiken.
Haar zus doet twee dagen ook heel boos en agressief tegen mij,maar dat gaat daarna over,helaas blijft ze heel naar en agressief tegen haar en dat maakt haar erg schuw en verdrietig.
Ik begrijp best dat ze anders ruikt,maar dit zou na enkele dagen toch wel over moeten zijn?
Ze zit nu steeds onder mijn bed op een dekentje en zelfs daar komt haar zusje sissen,heel zielig dus.
Iedere keer dat het weer een klein beetje beter gaat moeten we weer naar de dokter en ik weet me inmiddels echt geen raad.
Extra aandacht geven aan haar maakt ook geen verschil en als ik het huis in tweeén deelt kruist de boze gezonde poes de hele boel bij elkaar en blijft aan de deur krabben(ook geen goed idee dus,maakt haar alleen maar nog bozer).
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arme poes, zo ziek en dan nog lastig gevallen, maar je gezonde poes kan er helaas echt niets aan doen dat ze haar zusje zo vreemd vindt ruiken!

Misschien is een feliway stekker een oplossing of misschien kun je ze inwrijven met elkaars geur of met feliway spray of met valeriaan. Tenslotte zijn bachdruppels misschien een goed idee om te proberen.

Je poes is waarschijnlijk nog wel een tijdje onder behandeling, dus ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Licht dat aan de geur? Nooit geweten. Twee weken geleden was ons poesje Katrien drie dagen zoek (zat in een hele hoge boom) en toen we haar weer terugvonden en mee naar huis namen gromde en blies haar broertje ineens ook als een debiel. Ik had zoiets van wat mankeert jou nou ineens, wees blij dat je zus terug is. Ze zijn namelijk onafscheidelijk normaal gesproken. Maar nu ik dit zo lees gaat er wel een lampje branden, want Katrien stonk heel erg naar 'boom' (mos, algen, oid). Ik heb dat geblaas en gegrom na een dag ook niet meer van Jonas gezien dus dan heeft het blijkbaar inderdaad aan de geur gelegen. Goed om te weten
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dat ligt inderdaad voornamelijk aan de geur.
Ze herkennen het niet.
Het kan helpen een doekje te nemen of je handen te gebruiken en bij beiden langs de wangklieren te wrijven (waar ze kopjes mee geven) en zo elkaars geurtjes op de ander aan te brengen.
Gesloten