Vechten?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
MaloesO
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006 12:24

Vechten?

Bericht door MaloesO »

Hallo Allemaal!

Ik heb twee katers van 14 weken in huis. Het zijn mijn eerste katten en ben er erg blij mee. Ik en mijn vriend genieten er echt van.

Ze stoeien erg veel en ik heb ook wel het idee dat dat goed is. Maar een van de twee gaat tijdens het vechten steeds "agressiever" doen. Hij bolt zijn rug en zijn staart wordt dik. Weet iemand of dit hoort of of hij echt bang is? HIj laat dit ook vaak zien als hij schrikt van de andere kat.
Ik weet niet goed of het wel juist gedrag is?

Xje Marloes
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

waarschijnlijk gaat de ander dan volgens hem net iets te ver en laat hij zo zien dat hij er genoeg van heeft.
Dus niks om je zorgen over te maken hoor, heel natuurlijk gedrag ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
MaloesO
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006 12:24

Bericht door MaloesO »

Jah dat dacht ik zelf eigenlijk ook, maar hij blijft het doen. ook als ze ander hem met rust laat. het lijkt wel of hij hem er een beetje mee uit wil dagen?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Misschien is hij toch een beetje bang voor de ander, dat deze vaak hardhandig(potig/tandig) met hem speelt.
Uitdagend is als hij dan wel steeds naar de ander toe loopt terwijl hij zo zijn staart en rug heeft.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

Hij is aan het uitdagen, hij maakt zich groot met een bolle rug....vaak gaan ze een beetje schuin de aanval inzetten. Als ik dit zo lees zou ik me niet ongerust maken, het is volgens mij meer een spel over wie de baas is.

gr petra
Gebruikersavatar
MaloesO
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2006 12:24

Bericht door MaloesO »

Dankjewel:D

Kom net van de dierenarts! Ze hebben allebei een hartruis, de ene heel licht en dat is normaal de andere meer, maar moet het alleen in de gaten houden... is wel ff schrikken.. maar als ik hier alles zo lees gaat dat best mee vallen!

Groetjes Marloes
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ah gossie, je zal inderdaad wel geschrokken zijn van de hartruisjes :???: . Het klinkt meteen ook zo eng, he? Kan het katje met de meeste ruis hier ook nog overheen groeien?
Over je vraag: Elkaar uitdagen betekent ook elkaars grenzen leren kennen, en dat wordt dan ook aangegeven. Een heel natuurlijke manier om elkaar beter te leren kennen ;-).
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

he wat naar! Gelukkig klinkt het ernstiger dan het is. Blijven ze regelmatig onder controle?

En inderdaad, elkaar uitdagen en een beetje agressief doen hoort er bij, om uit te vogelen wie de baas is en elkaar te leren kennen. Ziet er vaak heel eng uit voor ons, maar stelt weinig voor.

Pas als je plukken haar en wondjes ontdekt, dan is het niet meer speels.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Over wondjes gesproken, Dap komt nu buiten, en is momenteel actief met een buurtpoes aan het spelen. Daarbij klimmen ze agressief overal in, en het gaat er af en toe best wild aan toe. Nou had Dap vanmorgen een wondje bij zijn teentje, echt met een een beetje bloed. Ik mocht er wel gewoon aankomen enzo.

Als jullie wondjes zien, ontsmetten jullie ze dan? Zo ja, waarmee? Of houden jullie ze gewoon goed in de gaten?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Ik zou het wel ontsmetten....ik weet niet of het kwaad kan om dat met dettol te doen? Ze gaan er natuurlijk aan likken.
Of misschien gewoon regelmatig schoonmaken met gekookt (afgekoeld) water?
Misschien dat anderen daar meer over weten.

Groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gesloten