gevonden kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Kirs

gevonden kitten

Bericht door Kirs »

Hallo allemaal,
5 dagen geleden hebben we een kitten van +/- 7 a 8 weken gevonden. Ze is ontzettend bang voor handen maar na 3 dagen kan ik haar al oppakken zonder dat ze gaat blazen en dan kruipt ze in me. Nu loopt ze sinds gister vrij door het huis, en zoekt ze onze oudere katten op, maar zij moeten niks van haar hebben en grommen en blazen naar haar. Wel laten ze haar uit hun bakje eten en op hun bak gaan. Hebben jullie tips voor mij hoe ik hun aan elkaar kan laten wennen en hoe ik haar leer spelen, want dat doet ze nog niet echt.

Groetjes Kirsten
:cathappy:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Kirsten! Wat lief dat je een kitten hebt gevonden! Is het de bedoeling dat het kitten bij jullie blijft?
Het duurt meestal 1 of 2 weken voordat oudere katten aan een kitten gewend zijn, vaak komt dat wel goed. Je kunt 'samen' met ze gaan spelen (dus ze allemaal betrekken bij een speeltje) of in een kring snoepjes uitdelen.

Het is ook een idee om ze iets te eten te geven wat ze allemaal erg graag lusten. Zo komen ze dicht bij elkaar, omdat ze niet het eten willen missen. :-P

Het gaat vast wel goedkomen met dat kleintje! ;-)
Kirs

Bericht door Kirs »

Nou als alles goed gaat met mijn andere 2 poezen dan willen we haar wel houden. Toevallig wilde ze vanmiddag spelen en blijft ze nu steeds terug gaan naar het speeltje. Verder weet ik dat ze op het gemouw van de andere 2 afkomt, ze zoektgewoon echt toenadering bij ze. Gelukkig blijft het nu al 2 dagen bij blazen en grommen en hebben ze haar nog niets gedaan.
ik hoop dat jullie nog meer tips voor me hebben.

Groetjes Kirsten :cathappy:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat leuk dat je hebt besloten dit katje te houden! Hoe ziet ze er eigenlijk uit?

Nog even over tips wat betreft het wennen: er is een heel topic gewijd aan dit onderwerp (het heet "hoe kan ik mijn katten aan elkaar laten wennen?"), dus het is zeer zeker de moeite waard hier even naar te kijken. Maar Muis heeft het eigenlijk al gezegd: samen spelen en samen eten, dan wennen ze snel aan elkaar. Eventjes geduld, dan komt het zeker goed!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

groetjes,
Sandra
Jürgen1989
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2006 09:25

Bericht door Jürgen1989 »

Amai Kris :-) Een gevonden kat ;-) Hopelijk zorg je er goed voor???
Onze eerste kat, Frosty hebben wij gekocht in het dierenasiel. En zo kwam het hé, Frosty kreeg kittens en telkens eentje houden ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Betekent dat dan dat jullie Frosty steeds weer opnieuw nestjes laten krijgen en daar dan eentje van houden of begrijp ik het verkeerd?

Zo ja, dan vind ik dat eigenlijk heel zielig voor die poes, want al die nestjes zijn heel zwaar voor haar.

Als jullie echter steeds een ander poesje een nestje laten krijgen ben ik er ook niet echt een voorstander van want er zijn al genoeg katten op de wereld, maar dan is het gelukkig minder zwarr voor de poesjes....

Begrijp me goed: ik ben echt dol op kittentjes, maar niet zo dol op het vaak krijgen van nestjes.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ben je er bij asielkatten niet contractueel toe verbonden ze te laten steriliseren? :shock:
Jürgen, voor elk kitten dat jij je kat laat krijgen, gaat er een kat dood in het asiel.

Kirsten, nog een tip: laat het katje aub onderzoeken op kattenaids en leukose. Deze ziektes worden via seksueel contact en bloed doorgegeven en zijn erg dodelijk. Je wilt natuurlijk niet dat het katje jouw andere katten besmet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Kirs,
Ik zou haar ook zeker even apart houden en laten enten, ontvlooien en ontwormen als ze daaraan toe is Lief dat je je over dit diertje ontfermt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

sKatje schreef:Ben je er bij asielkatten niet contractueel toe verbonden ze te laten steriliseren? :shock:
Jürgen, voor elk kitten dat jij je kat laat krijgen, gaat er een kat dood in het asiel.
Jazeker, bij ons staat op het krijgen van een nestje zelfs een boete van E 450,-- en de nazorgmedewerkers hebben snel genoeg in de gaten of er een nestje is bijgekomen!

groetjes,
Sandra
Gesloten