mijn oudste kat moet niks meer weten van mn jongste na het ongeluk van de jongste. wat nu!

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
bas1981
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2006 23:42
Locatie: haarlem

mijn oudste kat moet niks meer weten van mn jongste na het ongeluk van de jongste. wat nu!

Bericht door bas1981 »

mijn jongste kat is aan gereden en is sinds kort weer thuis.
maar nu wil zijn oudere broer niks meer van hem weten en blaast hij zelf naar zn broer.
Hij vlucht telkens het huis uit.
Is dit normaal.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Bas! Wat erg dat je kat is aangereden! Was het ernstig?
Waarschijnlijk is je jongste kat dus bij de dierenarts geweest. Als katten daar vandaan komen hebben ze altijd een aparte geur aan zich, het zit er dik in dat je oudste kat dat ruikt en daarom boos wordt of schrikt.
Laat ze maar even gaan, hij moet waarschijnlijk weer wennen. Je kunt proberen om de pootjes van je jongste kat in te smeren met boter of iets anders wat je oudste kat lekker vindt, zodat hij de voetafdrukken van de jongste zal schoonlikken en daarmee meer gewend raakt aan die 'vreemde' geur.
MaraMaravilha
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 20:40

Bericht door MaraMaravilha »

Hoi

Ik heb een zelfde probleem. Mijn jongste kat is gesteriliseerd en sindsdien wil mn andere niks meer van haar weten. Ze ontwijkt haar en zelfs haar leivelingsplek. En ze blaast naar die kleine. De dierenarts had er wel voor gewaarschuwd maar het duurt al dagen. Waarom duurt het zo lang en gaat dit niet meer over?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ja hoor, dat gaat heus wel over ;-) Maar soms kan het weken aanhouden (zoals bij ons het geval was)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Mieuwp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:02

Bericht door Mieuwp »

Bij ons was het hommeles zolang de ene kat met het kapje rondliep...veel geblaas en gemep op het kapje; denk inderdaad dat het de verandering van normale situatie is die onrust veroorzaakt, en zodra alles weer een beetje normaal is worden de katten dat ook wel weer.
Gesloten