kattenruzie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
Jake

kattenruzie

Bericht door Jake »

Hallo mensen,

Bij vrienden van mij is er een probleem. Minous (vrouwtje, gesterilliseerd) en Flubber (mannetje, gesterilliseerd) hebben heel wat ruzie. Niks mis mee zou je denken maar het neemt erge vormen aan. Het is namelijk zo erg dat Minous er regelmatig vandoor gaat. De vorige poes van hen is overreden dus toen Minous twee weken weg was vreesde ze het ergste. Na die weken kwam Minous weer thuis en was ze heel erg vermagerd. Ze at tot ze weer rond was en ze waren blij dat ze thuis was. Toen werd er weer gevochten en ging Minous er weer vandoor. Nu gaat ze weg en komt dan om de paar dagen thuis eet en drinkt wat en slaapt een gat in de dag. Ze willen Minous niet kwijt maar weten ook nooit wat of waar of hoe. Wat kunnen ze hieraan doen??

Groetjes
een oude forumgast

Jake 8-)
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Hoi,

Wij hebben hier 4 katten waarvan er eentje na 7 maanden ook nog steeds ruzie heeft met de "nieuwe" katten.Verschil is dat ze niet buiten komen dus ik denk dat ze minous binnen moeten proberen te houden :???: een paar dagen en nachten verdwijnen en niet weten waar ze uithangt is ook geen doen.
Er zullen zat forummers zijn die misschien een goeie oplossing weten maar binnen zien te houden is het enige wat ik kan bedenken.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Jake

Bericht door Jake »

hoi en bedankt voor je antwoord.

Als ze samen binnen zijn is er ruzie en als ze naar buiten gaan kunnen ze elk hun eigen weg gaan en is er niets aan de hand.

Ik hoop op nog een reactie van Emma Boom misschien dat zij mij nog een tip kan geven dus als iemand haar attend kan maken op dit topic alvast bedankt.

Groetjes

Jake 8-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jake, ze kunnen met Bach remedies aan de gang misschien. De dominante kat kan iets krijgen en Minousch ook. Het is even kijken wat ze het beste kunnen krijgen, maar daar zijn deskundigen in/voor.

Sorry, ik ben Emma niet, maar Bella ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als ze steeds buiten zijn zullen ze ook nooit leren binnen met elkaar om te gaan dus dat is iets wat ze echt wel zullen moeten gaan doen.
Dat kan weken tot maanden duren daar moeten ze wel rekening mee houden.
Vanessa van het forum heeft veel ervaring met Bach remedies die zeker wel een uitkomst kunnen bieden.
Er zijn echt wel meerdere mensen die een eventuele oplossing voor je weten maar je moet er wel voor openstaan.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Jake

Bericht door Jake »

Thx Bella,

Ik hoop dat we daar wat aan hebben, heeft iemand een website voor dat Bach-spul??

Alvast bedankt.

Groetjes Jake 8-)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik denk dat je het beste Vanessa even een pb kunt sturen. Zij heeft een vriendin die bach-remedies samenstelt (met succes) en kan je vast een stukje verder op weg helpen.
Het is wel enorm balen zoals het gaat tussen de poezels van je vrienden :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

ik heb zelf mijn bach bij een reform store gehaald ,
dus een soort drogisteij die ook heel veel andere homeopathische producten heeft.
werjt perfect vooral in stress situaties.
groetjes patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dat zal :lol: En hoe is het met de oude forumgast? :wink:

Ik denk dat bij elkaar binnenhouden dan toch de beste optie is. Doordat Minous elke keer langer weg is, ziet Flubber haar als indringer.
Stel je vrienden desnoods voor een ren in de tuin te maken, dit kan al een hele hoop schelen want zo zien ze elkaar wel, maar niet als indringer omdat ze wel bijna constant in dezelfde ruimtes verblijven.
En inderdaad Vanessa even een PB sturen :wink:

Succes!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Jake

Bericht door Jake »

Met de oude forumgast gaat alles goed. En ik ben blij met jullie hulp.
Het gaat een stuk beter met de poesjes, minous blaast wel nog regelmatig naar flubber maar het gaat op zich vrij goed. Ik ben blij om te zien dat jullie hier nog bij elkaar zijn.

Groetjes en tot snel

Jake 8-)
Gesloten