katten nijd?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
foxie

katten nijd?

Bericht door foxie »

Ik heb een groot probleem. Ik heb twee katers, wesley 9 jaar en snipes 8 jaar. Het zijn binnenkatten, en met mooi weer mogen ze achter in de tuin.
Ging altijd perfect, maar de tuin is veranderd, wesley kreeg blaasontsteking, en nu is het hommeles. Wes zit al een half jaar verscholen, en snipes wil hem elke keer aanvallen, waardoor wesley in huis gaat sproeien. Alles al geprobeerd zelfs met rustgevende luchtjes.
Wie kan ons helpen?????
Groet Lenny
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Is Wes dan al helemaal opgeknapt of voelt hij zich nog steeds niet lekker? Is dit gedrag begonnen na jullie tuin of na zijn blaasontseking? Zijn afwijkende plasgedrag kan ook te maken hebben met zijn blaas. Wat zegt je dierenarts hiervan?

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gast

Bericht door Gast »

Ja Wesley is niet meer ziek na twee antibiotica's is hij qua gezondheid weer de oude. Alleen Snipes pakt hem elke keer , waardoor wes heel schuw is geworden. Ligt zoveel mogelijk verstopt, sávond als snipes boven is komt hij wel tevoorschijn. En komt dan lekker op schoot liggen.
Maar die twee kunnen niet meer samen, terwijl het al 8 jaar goed is gegaan. We snappen er niets van de dierenarts ook niet.

Groet Len
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Door ziekte kan de rangorde verstoord zijn. Geef eens wat Bach Vine aan de aanvaller, zodat hij wat rustiger wordt. Dat helpt vaak wel, als je het maar consequent geft. Je zou Wesley dan Bach rescue door het drinkwater kunnen geven, zodat hij minder bang wordt.

Hopelijk krijg je daarmee de boel weer wat in balans!
Gast

Bericht door Gast »

Wat fantastisch dat op deze manier iedereen met je mee denkt , geweldig.
Alleen wat is dat precies voor een spul, en kan ik dat bij de dierenarts krijgen?

Groet Len
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je kunt het bij de reformwinkel kopen, en je gebruikt 4 druppels per kat per dag. Vine is tegen agressie, rescue is tegen angst. Je kunt het ook zelf gebruiken :grin:

Als je wat googlet, kom je vanzelf Bach bloesem remedies tegen ;-)
Gast

Bericht door Gast »

Dank je wel, dit ga ik ook uitproberen!!!

Groet Len
Gesloten