Poes bang voor andere kat (broer)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Metsan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:27

Re: Poes bang voor andere kat (broer)

Bericht door Metsan »

Hallo.
Hoe gaat het nu?
Nathalie-Jeffrey
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2022 22:25

Re: Poes bang voor andere kat (broer)

Bericht door Nathalie-Jeffrey »

Metsan schreef: 23 sep 2022 11:21 Hallo.
Hoe gaat het nu?
Hallo,

Het gaat in de huidige situatie gaat het goed, Luna heeft nu beschikking over de volledige bovenverdieping. Timo blijft nog steeds beneden.
Ik heb gisteren met Luna op de arm geprobeerd om ze weer even aan elkaar te laten zien.
Luna begon gelijk weer te grommen toen ze Timo zag. Dat is dus nog niet erg positief.

We willen nog even wachten met het opnieuw proberen van aan elkaar “voorstellen”.

Hebben jullie daar nog tips voor?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Poes bang voor andere kat (broer)

Bericht door Sifra »

Een x aantal jaren geleden waren er op het forum ook mensen met een herintroductieprobleem. Die hebben de katten op neutraal terrein "gereset". Die katten hebben een langzame herintroductie gehad in een kattenpension. Daarna ging het goed. Je moet natuurlijk wel een kattenpension hebben waar dat proces goed begeleid kan worden. En succes is niet gegarandeerd. Ik zal eens kijken of ik dat item nog terug kan vinden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
G-star
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2023 09:56

Re: Poes bang voor andere kat (broer)

Bericht door G-star »

Beste Nathalie en Jeffrey,

Hopelijk lezen jullie dit nog. Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees, alleen zijn het bij mij twee broertjes (bijna 4 jaar nu). Ook buitenkatten. Het gedrag van Timo en Luna zelfde als Alfa en Romeo…
Helaas waren ze al geen dikke vrienden, maar het ging toch altijd wel goed tot een aantal dagen geleden, sindsdien is Romeo echt bang van zijn broer. Grote pupillen als hij in de buurt komt en gefixeerd… Het lijkt alsof er iets is gebeurd. Misschien ook verwarring met een andere kat (zoals bij het verhaal van Rik) of onderling.
Ik vroeg me af hoe het bij jullie is vergaan? Is het goed gekomen? Heeft binnenhouden en/of herintroductie geholpen? Ik hoop het wel, voor jullie en ook voor ons. Tenks :)
Plaats reactie