Kat plast ineens in plantenbak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Faithava
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2022 13:41

Kat plast ineens in plantenbak

Bericht door Faithava »

Mijn kat is nu anderhalf jaar oud. Heeft altijd op de kattenbak haar behoeftes gedaan. K ben verhuisd naar mijn vriend en de kat is me gegaan in het begin ging het goed deed ze nog steeds zoals gewoonlijk haar behoeftes op de kattenbak. Na een tijdje merkte ik dat ze in de wasmand deed plassen. K heb het gevoel dat ze dit niet meer doet maar ze doet nu constant in de plantenbakken plassen (binnen). Poepen doet ze wel nog op de kattenbak maar plassen niet meer.

Waardoor kan dit komen en hoe kan k dit oplossen. Want buiten dat de planten ineens heel goed groeien moet ik wel constant zand opruimen en er water overheen gooien. En heb liever dat ze het gewoon in de kattenbak doet.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat plast ineens in plantenbak

Bericht door Dinky »

Mijn eerste gedachte bij het plassen op vreemde plaatsen is de kans op een blaasprobleem.
Dit kan een blaasontsteking zijn maar het kan ook gaan om blaasstenen (struviet of oxalaat).
Mijn eerste reactie zou dan ook zijn om de urine te laten onderzoeken op blaasproblemen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie