Kitten plast ineens buiten de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Henriette_26
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2022 23:19

Kitten plast ineens buiten de bak

Bericht door Henriette_26 »

Ik heb een vraag. Mijn Britse korthaar kitten lily plast sinds een paar dagen elke avond rond half 11 buiten de kattenbak. Weet iemand hoe dit kan of heeft iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten plast ineens buiten de bak

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Beetje weinig info. Is ze een binnenkat? Hoe is de woonsituatie? Waar plast ze precies? Hoe oud is ze? Al gecastreerd?

Ik zou gokken dat het te maken heeft met andere vreemde katten die in de buurt van het huis komen.

Ook is het altijd van belang bij katten die naast de bak plassen een urineonderzoek te laten doen.

Oplossing... de oorzaak wegnemen.
Maar aangezien je werkelijk niets zegt over je situatie kunnen wij die oorzaak natuurlijk nooit weten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Henriette_26
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2022 23:19

Re: Kitten plast ineens buiten de bak

Bericht door Henriette_26 »

Sorry ze is niet geholpen. Is een binnenkat. Ze plast bij de meterkast in de kamer. Ik heb geen andere katten in huis.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten plast ineens buiten de bak

Bericht door Rik »

Henriette_26 schreef: 17 sep 2022 17:10 Sorry ze is niet geholpen.
Hoe oud is ze? Het is uitermate ongezond voor een poes om niet gecastreerd te worden. Elke krolsheid geeft exponentieel hogere kans om op latere leeftijd melkkiertumoren en baarmoederkanker te krijgen. Plus dat het elke keer een grote aanslag op het lichaam is.
Henriette_26 schreef: 17 sep 2022 17:10 Is een binnenkat. Ze plast bij de meterkast in de kamer. Ik heb geen andere katten in huis.
Je hebt geen andere katten in huis... maar ze lopen buiten je huis toch wel rond (bv voor in de straat). Even buiten het feit dat elke kat hier tegenin zou kunnen gaan plassen, kunnen hormonen (van niet gecastreerd zijn) ook tegenwerken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Henriette_26
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2022 23:19

Re: Kitten plast ineens buiten de bak

Bericht door Henriette_26 »

Bedankt voor je reactie tot zover. Lily is net 6 maanden oud. Het is nu overigens al weer een paar dagen geleden dat ze dit doet
Metsan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:27

Re: Kitten plast ineens buiten de bak

Bericht door Metsan »

Hallo. Ik zou haar toch echt laten steriliseren... Lost een hoop problemen op. ;-)
Plaats reactie