plassen op andere plek

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Acelis1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:16

plassen op andere plek

Bericht door Acelis1 »

Hoi,
even een bijkomend vraagje ivm het kattengedrag van 1 van onze katten...ik vond niet direkt een antwoord op de site ..
we hebben 2 katten van 2 jaar, 1 kattinnetje en kater, ze komen uit hetzelfde nestje;
het karakter van de 2 is totaal verschillend: de kater vraagt veel aandacht en speeltijd, zusje is heel snel tevreden zonder te vragen.. het zijn huiskatten, we gaan op verschillende tijdstippen met hen buiten, voorzien van een harnasje.
we zijn enkel bezorgd om het zindelijkheidsgedrag van de kater, sinds kort plast hij telkens op dezelfde plaats nl in de geul van onze grote ramen, ook doet hij soms grote behoefte aan de achterdeur... ze zijn allebei gesteriliseerd en we hebben 2 kattenbakken (eentje in de berging, eentje in de hal, open en wat verstopt voor privacy) we hebben ons al gek gedacht wat hier de reden voor kan zijn dat hij dit doet.. ik probeer de berging in orde te houden, zodat hij niet te ongemakkelijk is.
en ook zeer regelmatig proper te houden.. maar niets helpt, we denken dat het aandacht is (nog meer dus...) terwijl ze toch wel wat aangehaald worden ..
iemand een tip of idee om dit op te lossen ?
bedankt ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: plassen op andere plek

Bericht door Rik »

Hij doet het dus altijd ergens bij de grens van zijn 'terrein'. Kunnen er andere katten in de achtertuin komen? En die ramen, is dat aan de achterkant of voorkant? Kunnen daar katten komen?

Lijkt mij meer onzekerheid van de kater en zijn grenzen markeren. Het maar buiten laten (ook met harnas) zal dat niet bij geholpen hebben (maar dat zal nu te laat zijn).

Wrlat bedoel je met 'ik probeer de berging in orde te houden'? Zitten ze niet in huis?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie