zindelijk of toch niet

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
seccondbest
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2022 18:47

zindelijk of toch niet

Bericht door seccondbest »

Hoi allemaal,

ik heb al diverse onderwerpen gelezen over het plassen op locaties anders dan de katten bak maar ik denk toch dat het net iets anders is dus toch maar een nieuw onderwerp van gemaakt.

We hebben 2 zusjes nu 2e week in huis ze zijn op 8 maart 2022 geboren en zijn de laatste 2 van een nestje van 5 die het ouderlijk huis hebben verlaten.
Bij ons thuis hebben wij ze de eerste 3 dagen afgezonderd gehouden van de rest van het huis in de slaapkamer, hier staat ook een kattenbak en wat drinken en voer.
Na de 3 dagen hebben we het domein uitgebreid naar de gang met het achter portaal, hier staat een 2e kattenbak en drinken de rest van het huis zouden we deze week gaan introduceren maar we lopen tegen een probleem aan.
Het gaat om Lucy en Molly, Molly doet het goed maar Lucy vertoond afwijkend gedrag, ze gaat gewoon op beide kattenbakken voor haar behoeftes dus zowel in de hal als ook in de slaapkamer.
Bij het naar bed gaan vond ik 2 natte plekken net onder mijn kussen en het rook als pies dus alle beddengoed eraf om te wassen, volgende dag om er achter te komen wie wat en waar een camera in de slaapkamer opgehangen.
Vandaag zag ik het duidelijk gebeuren, Lucy loopt naar de kattenbak gaat erlangs en komt dan terug klimt op het bed loopt naar mijn kussen en hoppa ze plast, nog geen 10 minuten later word ze betrapt door moeders de vrouw die haar bij de bak neerzet daar gaat ze weer plassen, nog geen 30 minuten later zit ze op de kattenbak in de hal te plassen....
Beide kittens spelen in en op het bed of de krabpalen door het achterhuis heen er liggen voldoende speeltjes en ook aan aandacht is er niet te weinig. Molly is iets aanhakelijker dan Lucy maar met wat geduld komt ook Lucy naar je toe om aangehaald te worden, beide kittens purren bij het aanhalen en beide kittens vinden het leuk om in je tenen te bijten, dus het zijn echte kittens alleen heeft er 1 een afwijking en wij zijn op zoek naar wijze woorden van advies.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: zindelijk of toch niet

Bericht door Anne »

Zoals ik het lees lijken het mij geen -per ongeluk- plasjes wat bij kittens die teveel opgaan in spelmomenten kan voorkomen, daar ze je bed bewust opzoekt
Om blaasproblemen te voorkomen zou ik het door de da laten controleren ookal is ze nog erg jong
Er zijn meerdere katten die graag op zachte dingen plassen
Misschien dat een katten gedragdeskundige wat meer advies voor je heeft?

Het is ook belangrijk om plasplekken buiten de bak, goed schoon te maken

Zie https://www.catmoneo.nl/kattenpis-schoonmaken/

Was ze voorheen in haar ouderlijk huis wel goed zindelijk?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie