Kat poept op de bank maar plast op de bank

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
jsstillno1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:47

Kat poept op de bank maar plast op de bank

Bericht door jsstillno1 »

Hallo allemaal,

Mijn kat(8 maanden) is nu een week bij mij.
Na 3/4 dagen ging die al poepen op de bank.
Het probleem is echter dat hij wel nog op allebei de banken plast.
Zodra ik zie dat die wilt gaan plassen zet ik hem op de bak maar hij plast dan natuurkijk als ik slaap of of weg ben.

Mijn vraag is dus hoe het komt dat die wel poept op de bank maar niet plast op de bak en wat ik eraan kan doen dat die dit ook gaat doen?

Ik begrijp dat die natuurlijk pas hier is mAr ik vind het wel erg raar dat die het een wel op de bak doet maar het ander niet en ik vind er ook niet echt wat over op internet.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat poept op de bank maar plast op de bank

Bericht door Rik »

Bedoel je poepen op de bak en plassen op de bank? Want nu staat het een beetje raar (en verkeerd).

Je moet bij zoiets eigenlijk altijd iets medisch uitsluiten. Het kan blaasontsteking zijn (misschien t.g.v. verhuizings-stress). Tevens bij 8 maanden natuurlijk de vraag of hij al gecastreerd is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat poept op de bank maar plast op de bank

Bericht door nellebel »

en hoeveel bakken heb je? mijn katten gebruiken 1 bak voor te poepen en de ander voor te plassen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie