Poes springt uit de bak voordat ze klaar is

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
RobS
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2021 23:18

Poes springt uit de bak voordat ze klaar is

Bericht door RobS »

Onze poes van 17 heeft plotseling angst voor de kattenbak. Ze probeert te poepen in de bak maar tijdens het poepen slaat de paniek toe en springt ze eruit met de poep nog aan haar achterste en dat belandt dus op de vloer en vervolgens maakt ze al sleetje rijdend haar achterste schoon aan het tapijt. Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en die zegt dat ze gezond is voor haar leeftijd. We zijn overgegaan op brokjes met meer vezels en doen malt pasta door haar eten en iso gel eroverheen teneinde het verteringsproces wat gemakkelijker te laten verlopen. De bak is schoon, heeft een deksel maar geen klepje voor de ingang, ik heb andere vulling gehaald, met lentegeur en deo pearls maar het maakt allemaal niet uit. Iedere ochtend poep ruimen wordt echt belastend voor ons humeur. Heeft iemand een goed idee?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes springt uit de bak voordat ze klaar is

Bericht door Rik »

Je kunt proberen de kap eraf te halen.
Ook kun je de bak op een andere plek proberen.
(Misschien is ze geschrokken van iets en is het geen veilige plek meer voor haar)

Heb je meerdere bakken?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
RobS
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2021 23:18

Re: Poes springt uit de bak voordat ze klaar is

Bericht door RobS »