Meisje plast op alles wat zacht is

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
RomyenNola
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2020 20:30

Meisje plast op alles wat zacht is

Bericht door RomyenNola »

Hallo forummers,

Ik weet het even niet meer. Ik heb een maandje geleden ons meisje Nola mogen ophalen. Ze was toen 13 weken oud, gechipt, ontwormd en geënt. Op dit moment is ze 16 weken oud.

Bij de moederpoes, en dus ook haar zusjes en broertje had Nola zo nu en dan een ongelukje (plas), voornamelijk op zachte oppervlakken (bed/kattentunnel etc..) Er werd toen gedacht dat het kwam door alle andere geurtjes in huis van de andere katjes en zij mocht dus ook als enige alleen mee in de hoop dat het daarmee zou worden opgelost.

Niet dus. Bij ons thuis gaat het net zo hard door. Gelukkig lijkt ze haar kattenfamilie niet te missen en is de overgang onwijs vlekkeloos gegaan. Alleen het plassen blijft dus een dingetje.

Ze is toen ze bij de moederpoes woonde is ze met de laatste enting (12 weken) helemaal binnenstebuiten gekeerd om zeker te zijn dat er geen gezondheidsproblemen waren en ik dus een gezond kitten mee kreeg en die waren er goddank ook niet.

Maar waarom blijft ze dan plassen!? Ik durf inmiddels niets meer te laten slingeren, dekens gaan meteen opgeborgen en ze mag hierdoor ook niet in de slaapkamer als wij er niet zijn, we kunnen dan natuurlijk niet ingrijpen maar ik zou dat voor haar zo graag anders zien. Niets slaapt natuurlijk lekkerder als een bed...

Wij hebben 2 kattenbakken in ons appartement staan, 1 in de woonkamer pontificaal in het midden (maar wel in een hoekje) en de ander net om het hoekje van de slaapkamer dus lang hoeft ze niet te zoeken voor een bak. Ook is deze schoon en gebruiken wij exact dezelfde bak en grind als bij de moederpoes. Ze doet ook verder alle behoeften erop maar dus vaak nog een oeps.

Graag horen we wat tips en hoe jullie hierover denken..? Geholpen gaat ze zeker worden maar de dierenarts vertelde mij dat dit gemiddeld genomen rond de 5 a 6 maanden wordt gedaan dus hield ik dit ook een beetje aan qua richtlijn.

HELP!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Meisje plast op alles wat zacht is

Bericht door castratenkoor »

Probeer eens een bak zonder deksel, een opbergbak of speciebak of zo met extra zacht fijnkorrelig grit.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Meisje plast op alles wat zacht is

Bericht door Rik »

Je zegt dat ze helemaal binnenstebuiten gekeerd is. Weet je ook wat allemaal onderzocht is? Is haar urine onderzocht? Als je het niet weet, heb je dan contactgegevens van de vorige dierenarts?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
RomyenNola
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2020 20:30

Re: Meisje plast op alles wat zacht is

Bericht door RomyenNola »

Ze is door de dierenarts bij haar blaas onderzocht, haar onderkantje en er is urine onderzocht dooor inmiddels ook mijn eigen arts en is helemaal oke.

De kap heb ik erop én eraf geprobeerd maar maakt geen verschil. Ander kattengrind ga ik nog even proberen...

Hebben jullie verder nog tips?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Meisje plast op alles wat zacht is

Bericht door castratenkoor »

Meer bakken en meer variatie in bakken zou ik doen. Dus een hoge speciebak erbij of zo.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie