Oudere poes plast overal in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
simmy
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2020 00:42

Oudere poes plast overal in huis

Bericht door simmy »

we hebben een half siamese poes van 9 jaar die sinds enkele weken overal kleine plasjes doet in huis zelfs op bed en op de vensterbank, ook drinkt ze veel,de kattenbak is schoon, we hebben 3 jongere katten in huis sinds een half jaar, ik weet niet of haar dat stress geeft, ze is erg onrustig ook.
wie heeft tips wat te doen, ben het een beetje zat om steeds alles te moeten schoonmaken en achter haar te gaan.of toch maar naar de dierenarts :epray: :enaughty:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oudere poes plast overal in huis

Bericht door nellebel »

zeker plasje opvangen en laten checken. een kat plast niet voor de lol langs de bak. en dan even onderzoeken waar het vandaan komt. kan zijn door stress, laten de anderen haar op de bak of durft ze niet meer, of is het toeval.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oudere poes plast overal in huis

Bericht door Synemios »

Ik zou wel als je dat plasje laat nakijken ook zeggen over het vele drinken.
Misschien dat er ook bloedonderzoek nodig is ( nieren, suiker)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
simmy
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2020 00:42

Re: Oudere poes plast overal in huis

Bericht door simmy »

hoe vang ik een plasje op?, ik kan er niet achteraan gaan lopen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oudere poes plast overal in huis

Bericht door Rik »

Tijdelijk de bakingang afdekken met een handdoek. Als je dan ziet dat ze rond de bak begint te draaien (wel goed in de gaten houden) de handdoek weg, kap eraf en naast de bak gaan zitten met een juslepel en schoon containertje. Als ze dan aanstalte begint te maken nog heel even wachten en dan de juslepel onder d'r kont douwen :)

Als dat allemaal niet werkt kun je ook nog bij de dierenarts (of ergens anders) katkor korrels halen. Dat zijn plastic kattenbakkorrels. Bak eerst goed schoonmaken, korrels erin, en als er geplast is kun je met een bijgeleverd pipetje de urine opzuigen.
https://www.medpets.nl/katkor+korrels/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie