Buiten bak plassen door Feliway?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Hananana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2020 23:52

Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door Hananana »

Ik heb twee katten geadopteerd sinds een jaar en half, een broer en zus, toen 2 jaar oud, en alles ging goed.
Ik ga morgen twee dagen weg, en had het idee om 2 Feliway verdampers te gebruiken, omdat het kattinnetje, Bella, een beetje een stresskat is.
Ik heb deze namiddag een verdamper in de logeerkamer ingeplugd, en een in mijn slaapkamer -de plekken waar ze slapen.
Daarnet wil ik naar bed, en zie een grote natte plek op mijn lakens. De geur is onmiskenbaar urine.
Ze hebben 4 bakken die elke dag uitgekuist worden, ik kan aan geen enkele verandering of voorvallen denken, behalve de Feliway.
Zou het daaraan kunnen liggen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door castratenkoor »

Ik kan het me niet voorstellen dat dat een reactie is op de verdamper. Is er misschien wat in jouw gedrag anders dan anders? Ben je een weekendtas aan het inpakken oid? In die richting zou ik het eerder zoeken.

Komt er die twee dagen dan wel iemand voor de katten zorgen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Hananana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2020 23:52

Re: Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door Hananana »

Ik heb mn rugzak klaargemaakt. Zou ze dat begrijpen?
Er komt iemand elke dag langs die ze kennen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door yana »

Katten voelen dondersgoed dat je weggaat. De kater die mn ouders hadden die sproeide dan langs de hele rij encyclopedien van mn pa om zn onvrede te uiten..
Ligt niet aan de Feliway. Denk dat dat nog niet eens goed zn werk doet in die paar uur. Ze zeggen niet voor niets paar dagen voor vb verhuizing inpluggen.
DA had toen van alles geprobeerd voor die sproeiende kater van mn ouders. Op gegeven moment zei hij; práát met die kat. Vertel wat je gaat doen, waarom, en wanneer je terug bent etc. Dat zijn ze gaan doen en hij heeft nooit meer gesproeid. Katten, dieren, snappen zo veel meer dan je denkt
Hananana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2020 23:52

Re: Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door Hananana »

Ik zou er nog iets bij willen vermelden dat mn vermoeden rondom de Feliway kan verklaren. Ik had de Feliway al eerder een paar keer ingeplugd in de logeerkamer, waar Gizmo altijd sliep -Bella sliep een eerste deeltje van de nacht bij mij, en ging dan bij haar broer slapen voor de rest van de nacht.
Toen en telkens ik de Feliway er inplugde, sliep Gizmo er niet meer; hij sliep op zn plekje op de krabpaal in de woonkamer en/of deels ook bij mij.

Ook, ik ga wel vaker weg, voor langere periodes of een weekendje, en dan komt er iemand die ze kennen logeren voor de langere periodes, voor de kortere perioden komt iemand die ze kennen 1x/dag langs.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door castratenkoor »

Het zien dat je je rugtas inpakt kan voor de kat al genoeg duidelijk maken ja.

Maar als je altijd Feliway inplugt als je weggaat, dan kunnen ze dat natuurlijk ook gaan associëren met alleen gelaten worden. Dus via een omweg zeg maar kan het er dan wel mee te maken hebben. Rugtas zien en Feliway ruiken = weggaan van personeel.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Hananana
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2020 23:52

Re: Buiten bak plassen door Feliway?

Bericht door Hananana »

Personeel 😅😆❤️
Plaats reactie