Oudere poes plast alleen nog maar buiten de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Oudere poes plast alleen nog maar buiten de bak

Bericht door marloes501 »

Als ik dit zo lees denk ik toch aan blaasgruis.
Dan doet plassen op de bak pijn en gaat de de bak associëren met pijn.
En in 2 maanden kan er veel veranderen dus ik zou opnieuw urine onderzoek laten doen.

Maar het kan ook territorium drang zijn.
Nieuw huis, nieuwe geuren en katten.
Misschien kun je eens een paar filmpjes van Jackson Galaxy bekijken over dit onderwerp.

succes ermee.
Ro_fr
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2020 07:29

Re: Oudere poes plast alleen nog maar buiten de bak

Bericht door Ro_fr »

Deksel eraf heb ik al geprobeerd :) Dat maakt geen verschil. Ze gaat weer op de bak als ik al het grit eruit haal en de bak uitsop. Maar het is gewoon niet te voorspellen hoe lang ze het nieuwe grit weer "accepteert". Het is gewoon afwachten tot ze weer naast de bak plast. Dat kan na een paar dagen al zijn. Ik haal 2x per dag alle plasjes en poepjes eruit, dus dat kan het niet zijn. Urine ga ik niet nog een keer laten controleren. Dan blijf ik bezig en de dierenarts heeft dit kort geleden al uitgesloten. In de tussentijd heeft ze dieetvoer gehad speciaal tegen blaasgruis en ook dat heeft geen verschil gemaakt.

Tot nu toe is de enige oplossing dus elke paar dagen de kattenbak helemaal leeg halen en uitsoppen, maar dat is ook niet echt houdbaar...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Oudere poes plast alleen nog maar buiten de bak

Bericht door Anne »

Ik weet niet hoeveel kattenbakken je hebt in totaal?
Anders kun je er 1 of 2 bakken bijplaatsen en kijken hoe het dan gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie