Kat plast bij de buren

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Tomdepoes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2019 18:53

Kat plast bij de buren

Bericht door Tomdepoes »

Hallo allemaal,

Wij zitten met een probleem. Vandaag is de buurvrouw bij ons gekomen om te vertellen dat allebei onze katten elke dag in hun tuin op 1 bepaalde plek poepen en plassen. De geur is daar zo vreselijk dat ze amper meer buiten kunnen zitten en eten. Wij schamen ons natuurlijk diep. De buren hebben al een apparaat van 75 euro aangeschaft dat geurtjes produceert waar katten een hekel aan hebben, maar onze katten hebben hier totaal geen problemen mee. Ook strooien ze koffiedik op de plek waar ze steeds gaan zitten. Dit helpt allemaal niet.

Wij willen graag katten dus wij gaan dit probleem natuurlijk ook oplossen. Hoe we dit gaan doen is nog de vraag. De katten gaan onder een heg door de tuin van de buren in. Dit doen ze vaak op dezelfde plek. Hier werd al geopperd om daar planten neer te zetten die de katten niet lekker vinden ruiken zodat ze daar niet meer doorheen gaan. Ook was het een idee om de onderkant van de heg helemaal vol te zetten met planten zodat ze hier niet meer onderdoor kunnen. Als laatste had iemand het idee om een lijntje schrikdraad op te hagen zodat de katten er niet meer door durven.

Mij lijken dit allemaal geen goede oplossingen. Ik denk dat de katten zich kapot gaan schrikken van het schrikdraad, maar dat ze wellicht ontdekken dat je hier makkelijk overheen kan springen. Of er onderdoor. Ik zou graag de tuin willen afzetten met kippengaas. Ik vroeg me af of iemand weet of dit lastig is en hoeveel dit ongeveer zal kosten. Onze tuin is ongeveer 20 meter lang en 30 meter breed. De heg waaronder de katten naar de buren gaat is dus ongeveer 30 meter lang. Dit is een flink stuk om af te zetten maar niet onmogelijk.

De andere optie die ik denk dat we hebben is de katten binnen laten. Dit gaat waarschijnlijk een drama worden omdat 1 van onze katten het heerlijk vindt buiten en ook een aantal uur per dag lekker buiten is. Is dit een realistische optie of is het niet meer mogelijk om van buitenkatten binnenkatten te maken?

Ik hoor heel graag al jullie meningen en tips. Wij vinden dit echt een vreselijke situatie en willen hier zo snel mogelijk wat aan doen.

Alvast bedankt
kittentjes

Re: Kat plast bij de buren

Bericht door kittentjes »

Als je zo'n grote tuin hebt zou je ook kunnen overwegen een mooie ren te plaatsen.

Je kan dit op allerlei plekken doen door een tunnel vanuit huis te laten lopen tot de locatie waar je hem wilt. Je kan dit zo groot maken als je zelf wil.

Afzetten kan ook natuurlijk maar is voor die oppervlakte veel werk. Je zou kunnen beginnen met die heg, kan daar geen gaas voor?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

blixenblo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2018 14:22

Re: Kat plast bij de buren

Bericht door blixenblo »

ik heb mijn tuin kat proef gemaakt voor mijn katten met schrikdraad. het is 1 keer aan raken en ze wagen het nooit nog een keer.
Het is meer dat ze er van schrikken dan dat het pijn doet. Je moet natuurlijk nooit te krachtig stroom neerzetten.

Zelf heb ik ook last van een buurkat die in mijn voortuin kakt (daar komen mijn katten niet)
Wat hielp is boomschors en cacao doppen neer te leggen. Sinds dien heb ik eigenlijk nooit meer last van kattenpoep in de tuin.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat plast bij de buren

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk wil ik absoluut niet dat iemand last heeft van mijn katten. Ik heb daarom een kattenren van 10 meter waar ze zelf in en uit kunnen via een luikje.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie