Plasgedrag Happy

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Rik »

Ja, je moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben.

Die gammabak lijkt me ook prima (en voor die €7 val je je ook geen buil). Je kunt hem ook zo goed vol vullen dat het eruitspringen geen probleem geeft. Dan kun je zelf een beetje de randhoogte bepalen. Hoog genoeg om er niet overheen te plassen en laag genoeg om er goed uit te kunnen springen (met een opstapje ervoor).


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Dat vind ik slim van je bedacht om het grit net zo hoog genoeg te vullen voor de ideale uitspringpositie
Daar was ik nooit zelf opgekomen
Ik ga hier eens over nadenken
Ook nog eens bedenken wat als een handig opstapstukje kan dienen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Heb ik gister net geschreven dat Happy niet meer sproeide, heb ik hem vanochtend dat een paar x zien doen maar volgens mij weet ik wat de oorzaak is en ik zou het fijn vinden als jullie je gedachtes daarover met me willen delen
Roedi eet sinds een tijdje nierdieet op het toilet. Vlak voordat ik ze eten gaf en de kattenbakken na liep verraste ik Roedi, ik had niet door dat ze op de bak zat en ze sprong verschrikt weg uit de bak.
Goed, toen eten gegeven en bij het opruimen van haar bakje zag ik dus dat ze ook in het toilet gepoept had.(niet in de wc zelf,maar op de vloertegels)
Daarna zag ik dat Happy tegen de vaatwasser aan het sproeien was. Ik was op dat moment nog zo opgelucht omdat er niks uit kwam. Daarna ging hij tegen verschillende kasten, voorwerpen sproeien (er kwam niks uit) en uiteindelijk heb ik hem naar buiten gebracht
Toen ik echter de gang op kwam ( waar het toilet is) zag ik dat hij ook tegen de deur van de meterkast had gesproeid, daar lag wel een plasje onder.Die deur is op geen meter afstand van het toilet

Nou vermoed ik dat het allemaal te maken heeft met de drol van Roedi, want het stonk verschrikkelijk, een drol op de kale vloertegels
Nu vermoed ik dus dat Happy door die dominante poeplucht even het huis hier weer naar zich zelf wilde laten ruiken!

Wat denken jullie?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Niemand?

Wat wel heel toevallig is dat Happy sindsdien niet meer heeft gesproeid, zelfs nu onze oudste zoon thuis is voor het weekend. De laatste keer dat onze zoon thuis was had Happy voor zijn deur snachts een plasje gedaan

De bak zonder kap is er niet meer boven, deze is nu een bak met kap geworden
Ik had in de schuur nog een bak staan die hoger was dan de speciebak (30cm)
en helaas presteert Happy alsnog daar overheen te plassen, niet standaard
Vanochtend een kap er op geplaatst, hopelijk heeft dat geen effect op Happy
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Zotvanpoezen »

Een drol open en bloot laten liggen is in kattentaal ook soms territoriumafbakening (als ze niet ziek zijn)
Happy zal deze "boodschap" ook zo geïnterpreteerd hebben (logisch, hij begrijpt kattentaal) en daar zijn"antwoord" op gegeven hebben ;-)
Hij is net zoals Filou een gevoelige kat. Filou stelt trouwens ook zijn drollen ten toon aan de randen op het einde van de wei (om vreemde katten weg te houden) :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Haha die Filou toch ;-)
Ik zie het al voor me
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Happy is weer flink aan het sproeien, nu ook op de bovenverdieping en op de bank beneden.
Sinds gisteren piepte de brandmelder op de kamer waar hij eet nogal, een teken dat de batterij vervangen moet worden, Ik heb dat niet zo goed in de gaten gehad,ondertussen is de batterij dan ook vervangen en ik vermoed dat Happy daardoor helemaal van de kaart is. Van de week ook een onbekende kat gezien bij de voordeur
Ik heb vanochtend in de bouwmarkt een grote bak gevonden met een hoogte van 40 cm, de bak met kap boven is geen succes, sinds hij daar staat maakt Happy daar lang niet zoveel gebruik meer van.

Ik heb voor de grote bak een opstapje gemaakt, kan nog niet zeggen of het werkt.
Ook geen idee of het moeilijk voor hem is om er weer uit te komen.
De lage bak eerder had bij de achterkant een hoogte van 30 cm en dan nog sproeit hij er overheen

Ook ben ik bezig zijn brokjes met hills urinary stress te mengen, hopelijk krijgt hij er geen diarree van want Happy is gevoelig voor bepaalde stoffen in het voer
Ik hoop dat dit gaat werken

Voor het verminderen van stress gaat hij nu snachts ook de tuin in, voor zijn rust.
Snachts zijn Maxi en Pito aardig wild met allerlei speeltjes in de speelgoedtunnel, ik denk dat hij daar last van heeft
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Zotvanpoezen »

Gaat hij 's nachts dan geen last hebben buiten van de vreemde katten?

Filou is ook weer actief aan het sproeien. Deze week waren er twee vreemde katten in de tuin geweest. Hij heeft ze niet gezien maar ik wel. Maar hij weet gewoon dat ze er geweest zijn. Hij durft nog amper buiten. Een van die katten zat trouwens achter Froufrou aan. Ze had een dikke "borstelstaart" van de schrik en zwarte pupillen, maar dat voorval heeft geen aanval uitgelokt. Ze is probleemloos gaan slapen na een grondige poetsbeurt :grin: .

:offtopic: : Stress is bij haar dus geen oorzaak van haar FHS aanvallen, maar een gevolg ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Onze tuin is afgesloten, er kunnen geen vreemde katten in gelukkig
Ik heb boven de grote bak weer weggehaald, er gingen er wel een paar op maar geen Happy, die vanochtend ook weer heeft gesproeid in de badkamer. De bank liet hij gelukkig met rust
Dus de twede bak ( zonder kap) teruggezet. Kijken of het sproeien minder word en Happy rustiger
En dan maar 3 tot 4x keer per week met een sopje het overgeplaste plas opruimen, dan elke dag overal en nergens
Bovenal wil ik dat Happy van zijn stress afkomt en gewoon gelukkig kan zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Synemios »

Dat gepiep van die brandmelder als de batterijen vervangen moeten worden is echt een vreselijk geluid.
Tenminste die van ons kun je dan echt niet negeren maar ik woon gelijkvloers.
Maar hier raken de katten er ook echt van in paniek.
En dan ook nog een vreemde kat bij de voordeur.
Kan Happy wel naar binnen als hij dat wil dan snachts?
Hopelijk dat hij goed reageert op de urinary stress en dat het sproeien toch wat minder gaat worden.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Achteraf was het geen brandmelder maar een melder voor kooldioxine, en dat gepiep begint eerst zachtjes om het kwartier en dan bouwt met zich op,vandaar dat ik het niet gelijk in de gaten had.

Nee Happy kan niet naar binnen snachts, er is geen kattenluikje
Wel kan hij in het tuinhuisje, daar staan mandjes ed en hij kan ook nog onder het afdekje in een krabpaal slapen. Hij heeft gelukkig een goede wintervacht omdat hij meestal uit zich zelf snachts naar buiten wil

Ik heb hem vannacht express binnen gelaten om te zien of hij gaat sproeien nu de "'oude"" bak er weer staat en waarempel, hij heeft tot nu toe niet gesproeid dus hopelijk heeft het allemaal met deze bak te maken dat hij is gaan sproeien.Misschien heeft hij toch beginnend artrose?

Nu denk ik er over om in de grote nieuwe bak die ik van de week heb gekocht, een soort van opening te snijden, een soort van lage ingang zodat Happy er makkelijk in kan maar niet over de rand kan plassen.(hoogte is 40 cm) De bak is van plastic, te vergelijken met een opbergdoos van curver
Iemand een idee hoe ik dat klaarspeel?
Ik heb thuis wel een snoeischaar maar de randen mogen niet te scherp worden, moet denk ik afgevijld worden

Maar goed, nu een ander probleem, Happy heeft vanochtend zijn eten er uitgegooid
Dit is de twede dag dat ik zijn brokjes meng met hills urinary stress
Ik hoop dat het kotsen eenmalig is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Synemios »

Ja die koolmonoxide melder maakt hier ook een ander geluid inderdaad.
Ik hoop ook dat het eenmalig is dat overgeven....
Maar wel super dat hij in het tuinhuisje kan, dan zit hij en beschut en lekker rustig.
Goed bedacht.
Wat een gedoe he dat uitzoeken.

Edwin zegt rustig met een decoupeerzaag, heel fijn zaagje, figuurzaag kan ook of een heel scherp mes en daarna de randen schuren.
Eerst gaatje boren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Bedankt voor het meedenken, ook voor Edwin
Ik zal manlief vragen als hij vrij is, en een foto plaatsen van het resultaat
Tot nu toe gaat het goed, geen gesproei meer en geen gekots meer :eboohoo:
Straks de hoeveelheid brokjes van hills urinary stress ophogen, ik meng het heel voorzichtig om diarree klachten voor te zijn.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Synemios »

Ben wel benieuwd.
Gelukkig geen gesproei en gekots meer.
Verstandig dat je het voorzichtig mengt.

Edwin is de creatieve hier, meestal roep ik wat ik wil ( of in dit geval wat jij vroeg :lol: ) en dan bedenkt hij hoe of wat of hij maakt het ook. :grin:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plasgedrag Happy

Bericht door Anne »

Hierbij wat fotos van de bak die echt een hit is momenteel, ik merk dat sinds deze er staat de bakken beneden veel minder worden gebruikt en wat het mooiste is, Happy sproeit niet langer in huis

Afbeelding

De bak is zo groot en hoog dat Happy er niet meer overheen kan plassen! Hoger dan 40 cm in ieder geval

Leeg en Bella die er passeert
Afbeelding

Ik heb er echt veel schik aan en Happy ook
Hij staat nu ook volledig op de urinary stress van hills en dat gaat goed, geen diarree en gekots
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie