Kitten plast op de bank

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Moontje 48
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:16

Kitten plast op de bank

Bericht door Moontje 48 »

Goedemorgen
Wij hebben een kitten van 4 maanden. Na een paar weken ging hij ineens op de bank plassen. Urine is nagekeken en we hebben ander katten grind gekocht. We hebben 2bakken die we minimaal 2x per dag leeg maken. Nu hebben we gelijk na de eerste keer plastic op de bank gelegd als we weg zijn. En toen kreeg ik de tip zet 1bak op de plek waar hij plast. Dus dat doen we nu maar ja ik wil uiteindelijk niet voor altijd een bak op mijn bank hoeven zetten als we weg kan. Wat kan ik doen. Heb ook al een feliway in het stopcontact.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten plast op de bank

Bericht door Anne »

Is er nog iets uit de urine gekomen? En hoe heb je de plasplek schoongemaakt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Moontje 48
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:16

Re: Kitten plast op de bank

Bericht door Moontje 48 »

Urine was wat blaasgruis gekomen maar na 2e controle was alles goed. Ik heb de hoes van de bank gewassen en daarna gespoten met urineweg ivm kristallen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten plast op de bank

Bericht door Anne »

En staat je kitten ook op blaasgruisdieet? Wat sneu dat je kitten dit al zo jong overkomt.
De hoes van de bank is gewassen en daaronder, hoe heb je dat schoongemaakt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Moontje 48
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:16

Re: Kitten plast op de bank

Bericht door Moontje 48 »

Nee geen speciaal dieet daar is hij te jong voor. Nu een soort gelei over het eten. Daaronder goed schoongemaakt en ook ingespoten. Maar hij plast ook gewoon op het plastic als de bak er een keer niet op staat
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten plast op de bank

Bericht door Anne »

Dan lijkt het me toch dat hij nog steeds blaasklachten heeft.
Misschien is dit iets voor jou https://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis-kat.html
Hier heeft eurologist al vele malen goed geholpen
Kijk wel goed naar de dosering
Ik zou voorlopig de bak op de bank laten staan en pas weghalen als de kitten goed zindelijk is, anders heb je kans dat hij daar weer gaat plassen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie