Totaal onzindelijke kater

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
LizV
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2019 18:51

Totaal onzindelijke kater

Bericht door LizV »

Levi woont nu 2 jaar bij mij samen met poes Roza. Hij ging eerst wel op de bak maar is nu totaal onzindelijk. Hij poept en plast overl. Hij is een binnenkat, Roza ook. Er is op bepaalde tijden gewoon teveel verkeer hier en dat is levensgevaarlijk. Hij poept op bedden, poept in kamers. Ik heb een tijd twee bakken gehad maar dat hielp ook niet. Hij poept werkelijk overal. Het is gewoon echt vies. Als we de deuren van de kamers dicht houden doet hij het gewoon op de overloop waar de kattenbak staat. PLassen doet hij ook niet meer op de kattenbak. Ik ben radeloos. Dit Dit gaat al meer dan een jaar zo. Ikheb almet van alles lopen spuiten maar dat maakt hem niets uit. De bak wordt iedere dag verschoond. Maar hij blijft alles vies maken.Soms sta ik met mijn blote voeten in zijn uitwerpselen en mijn man ging gisteren naar bed en toen had hij in het bed gepoept en op het dekbed. Roza is verder een heel zindelijke poes gelukkig. Wat kan ik hier nog aan doen? Het Groetjes, Liz
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door ErikPhilippus »

Poeh, wat een ontzettend vervelend verhaal..... En dat al een jaar zo, hoe hou je het vol.

Mijn eerste gedachte: is Levi grondig lichamelijk onderzocht, bloed goed nagekeken, urine gecontroleerd, dat soort zaken? Wat zegt de dierenarts?

De regel is trouwens aantal bakken = aantal katten + 1, dus je zou 3 bakken moeten hebben. Maar dat is nu een beetje mosterd na de maaltijd.

En je zou ook kunnen denken aan een gedragstherapeut. Hoe is de relatie met Roza? Is Levi misschien gefrustreerd omdat hij niet naar buiten mag?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben het eens met de reactie van Erik. Ik wou er juist aan toevoegen dat drollen overal deponeren soms wijst op territorium afbakening bij gebrek aan gevoel van veiligheid.

(Voor degenen die Filou kennen, liever zijn sproeiperikelen dan dit verhaal)

Sterkte!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door Synemios »

Ik ben het eens met mijn voorgangers, maar heb nog wel wat extra tips misschien.
Kijk eens naar de plaatsing van de kattenbakken en naar de kattenbak(ken) zelf.
Is deze groot genoeg? Misschien voelt het niet veilig ivm wel of juist geen klep.
Lizzy vind het bijvoorbeeld niet fijn als er een klep voor zit, vind ze eng.
Zorg ook dat de bakken niet op drukke loop plekjes staan.
( dus waar je steeds langs loopt)
Misschien is de plaatsing niet goed?
Kijk ook eens naar de kattenbakvulling.
Tommy gaat niet op een kattenbak met houtkorrels of silica korrels.
Het kan zijn dat er iets gebeurd is terwijl hij op een kattenbak zat.
Ik weet dat je een extra bak gehad hebt, maar misschien gebruiken ze hem wel als hij ergens anders staat met andere kattenbakvulling?
Ik vind 1 bak best weinig, er is nu ook geen mogelijkheid er gebruik van te maken als die er niet staat.
Ik zou met 2 katten waarvan er 1 overal poept zeker de regel aantal katten plus 1 aanhouden.
Misschien zit er iets tussen wat je nog niet geprobeerd hebt.
In ieder geval veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door Zotvanpoezen »

Er spookt nog 1 vraagje in mijn hoofd. Hoe reageren jullie op zijn gedrag tegenover hem?
Ik hoop van harte dat hij niet gestraft wordt, want dat maakt hem nog onzekerder en dit gaat zijn gedrag juist verergeren. (Ik weet dat er mensen zijn dat denken dat je de kat met zijn neus in zijn vuiligheid moet duwen. Dit is erg wreed :-( )
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door Moni3 »

Ach hemeltje wat een ellende...... en zo lang al! Ik hoop dat jullie een oplossing vinden en wat kunnen met de adviezen hierboven.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door pinguin »

Eens met Erik

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door Zotvanpoezen »

Beste Liz,

Ofwel was dit topic een grap, ofwel zitten jullie blijkbaar graag in de "shit" als ik het zo mag uitdrukken.
Ik was erg begaan met het probleem, maar aangezien je niet reageert op onze vragen en tips stel ik hier ook mijn vragen bij...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Totaal onzindelijke kater

Bericht door Synemios »

Jammer dat je niet meer reageert, maar misschien voor een ander hier wat nuttige info.

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... uis-poept/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie