Kitten plast op bed

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Elien
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2019 07:39

Kitten plast op bed

Bericht door Elien »

Hallo iedereen!

Ik heb sinds een dikke week een kitten geadopteerd uit het asiel. Ze is zo mooi en super lief, ook erg speels! De eerste dagen had ik de kattenbak in mijn kamer gezet, alles verliep super goed. Tot de 2-3de dag, had ze pipi op bed gedaan. Ik heb dan alles afgetrokken en laten inwerken. Ik heb toen 3 nachten in een gewoon donsdeken zonder hoes geslapen, geen problemen! Geen pipi helemaal niets! Ooo verplaatst ik de kattenbak beetje bij beetje, omdat deze niet in mijn kamer hoort. Gisteren heb ik mijn eigen donsdeken terug op bed gelegd, met een proper dekovertrek. Helemaal niks aan de hand, tot ze deze ochtend wakker wordt ze gaan onmiddelijk naar het einde van mijn voeten en doet pipi, onmiddelijk op de kattenbak gezet. Waarom doet ze dit opeens weer? Ze was zo flink.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten plast op bed

Bericht door Dinky »

Wildplassen kan verschillende oorzaken hebben.

Het kan een medische reden hebben zoals een blaasontsteking. In dat geval wordt er vaak op zachte dingen, zoals een dekbed, geplast.

Daarnaast vraag ik mij af hoe je het dekbed hebt schoongemaakt? De geur van urine kan hier ook nog inzitten en niet alleen in de overtrek. Vooral omdat het opnieuw is gebeurd nadat het dekbed weer terug was. Dat de kitten deze door de geur verward met de kattenbak.

Wildplassen kan ook een uiting zijn van frustratie. Weet niet hoe oud het kitten is maar het kan bijvoorbeeld ook goed zijn dat hij een kattenspeelmaatje mist.

Kortom, het waarom kan diverse redenen hebben ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten plast op bed

Bericht door Anne »

Om het goed uit te zoeken zou je een plasje moeten inleveren bij de da. Als het medisch is is het logisch dat ze onzindelijk worden want katten assiocieren de pijn met de kattenbak als ze een blaasprobleem hebben. Jouw kitten lijkt me echter nog te jong het kan ook stress zijn, eerst was ze in een nest met haar moeder en broertjes en zusjes en nu helemaal alleen.
heb je nog andere katten?
Jouw beddegoed kun je het beste met Biotex blauw wassen, daar zitten enzymen in die alle urinesporen afbreken.
En je matras goed indeppen met Biotex groen en goed laten drogen. daarna insprayen met bijv. UF2000
Ga daar maar eens op googlen, werkt heel goed hier
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie