Kitten graaft wel in kattenbak maar doet geen behoefte

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
chelseahellinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2018 12:04

Re: Kitten graaft wel in kattenbak maar doet geen behoefte

Bericht door chelseahellinx »

Hallo
Nog even een update, telkens we nu thuiskomen passen we de tip toe die Rik gegeven heeft, goed spelen en eten geven voor wij gaan eten. En dit lijkt echt te werken. Ook komt ze nu 's avonds meer bij ons zitten om te knuffelen. Milo is helaas geen binnenblijver!
Nu heb ik echter nog wel de vraag:
Wat is het beste natvoer of mousse? Ik heb namelijk gewone droogvoeding van Royal Canin (kitten) en natvoer van Royal Canin (kitten) maar nu heb ik op Zooplus.nl ook mousse gevonden. Is dit aan te raden of geef ik dit beter niet? Of is dit juist beter dan natvoer?

Sorry voor de vele vragen maar dit is echt MIJN/ONS katje en wil het echt verwennen als een prinsesje. Milo wordt natuurlijk ook verwend maar hij is heeeeeel kieskeurig, dit hebben we met Toulouse al een geluk niet.
Groetjes,

Toulouse, Nouna & Chelsea
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten graaft wel in kattenbak maar doet geen behoefte

Bericht door Dinky »

Mousse is een vorm van natvoer ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten graaft wel in kattenbak maar doet geen behoefte

Bericht door Rik »

Bedoel je deze? Eerste ingrediënt is Vlees en dierlijke bijproducten. Maar RC geeft helaas geen percentages en ik denk dat het vleesgehalte niet heel erg hoog ligt (hoewel natuurlijk hoger dan de 4% in de supermarkt-voedsels).

Als je bijvoorbeeld kijkt bij Animonda bij zooplus dan zie je dat die veel meer vlees bevat en bijna geen koolhydraten of andere vulmiddelen. Cat Lovers Gold is ook zo'n merk maar dat is niet bij zooplus te koop en alleen in blikken van 400gr te krijgen (misschien niet handig voor één kitten) tenzij Milo het ook eet. CLG kun je misschien wel in een speciale dierenwinkel krijgen (online gaat dat bij CLG n.l. ook per 12 blikken).

Hier staat een post van mij met wat suggesties voor premium natvoeren.

Ik zou Toulouse zeker al laten wennen aan verschillende merken en smaken en niet te veel aan de mouse en saus "merken" waar veel suikers en smaakmakers in zitten. Want daardoor raken ze kieskeurig en willen straks niets anders meer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie