Hopeloos!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Hopeloos!

Bericht door Mleen »

CocoNala schreef: 29 okt 2018 11:22 Ze heeft ongeacht wel of geen bloed en urine onderzoek antibiotica kuur gehad en die hebben we afgemaakt.

Wat suggereer je dat ik nog meer moet doen? Ik wil best urine en bloedonderzoek laten doen, maar de Antibiotica heeft ze sowieso al gehad. Typisch? Jazeker!
Maar als daar nu uitkomt blaasontsteking: prima, maar antibiotica heeft ze al gehad.
Ik heb wel eens begrepen dat je niet zomaar elke antibiotica kan gebruiken! Daarvoor moet je eerst de urine op kweek laten zetten zodat je kan bekijken wát je precies moet bestrijden en dan daar de juiste antibiotica bij kiezen.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hopeloos!

Bericht door Rik »

Mleen schreef: 29 okt 2018 12:40 Ik heb wel eens begrepen dat je niet zomaar elke antibiotica kan gebruiken! Daarvoor moet je eerst de urine op kweek laten zetten zodat je kan bekijken wát je precies moet bestrijden en dan daar de juiste antibiotica bij kiezen.
En in 95% van de gevallen is de oorzaak niet eens een bacteriële infectie dus antibiotica voorschrijven zonder urineonderzoek en vastgestelde bacteriële infectie is gewoon krankjorum.
Hoewel de term blaasontsteking bij de meeste mensen doet vermoeden dat het om een bacteriële infectie gaat, is dit zeker bij katten zelden het geval. Bij katten jonger dan 10 jaar speelt maar in 5% van de gevallen een bacteriële infectie een rol.
https://www.dierendokters.com/katten/zi ... blaasgruis

PS. Lees bovenstaande pagina voor meer tips. Maar uitgangspunt is eerst een urineonderzoek en eventueel bloedonderzoek wanneer het urineonderzoek geen uitsluitsel geeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
CocoNala
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2018 10:03

Re: Hopeloos!

Bericht door CocoNala »

Ik ben ook niet enthousiast met het zomaar schieten, we zien wel wat het raakt!

Maar blaasgruis en ontstekingen enz zou pijn moeten doen en lastig plassen en toch veel plasjes, kleine plasjes, moeilijke houding enz enz moeten zijn? Ze loopt rond, snuffelt de hele dag en piest op dezelfde plekken...
Moks
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:32

Re: Hopeloos!

Bericht door Moks »

CocoNala schreef: 29 okt 2018 12:35 Voor mijn gevoel drinken ze aardig wat!
Voer is Rotal Canin Sterrilised.
Dan zou ik goed in de gaten welke van de 2 zoveel drinkt, en een bloed onderzoek aanvragen. Voor hetzelfde geld hebben ze nierfalen.

Ja je hoort het vooral bij oudere katten, maar onze bij onze kat werd het vastgesteld toen ze 7 jaar was, en toen zat het al eind fase 3. Met 8.5 jaar heb ik haar vorige week moeten inslapen. Je weet het nooit.
XNaomi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:51

Re: Hopeloos!

Bericht door XNaomi »

Persoonlijk vind ik het ook erg vreemd om maar gewoon medicatie te geven terwijl er niets onderzocht is.
Ik denk zelf dat inderdaad een oorzaak zoeken beter is als de poes in het asiel te stoppen. Dat levert voor mijn gevoel alleen maar meer stress op. En als ze dan met stress daar zit en ze komt in een nieuw huisje zal ze uit stress weer het zelfde gedrag vertonen. Beland ze weer in het asiel, lijkt mij niet heel bevorderlijk..

Ik snap je frustratie van het plassen. Het is ook erg vervelend. Zelf heb ik ook zo'n kater gehad. Dit was echter een medische oorzaak en het beestje kon er niets aan doen. Wij hebben zelf 6 maanden met een 'plas-kater' in huis gezeten maar ons laminaat is ook niet krom getrokken. En dat terwijl onze kat soms met een katheter in rond liep. Ja schoon is anders maar ik heb alles gedaan om mijn beestje te helpen. Die vloer kon me gestolen worden.
Pip, Puck & Nysa🐾
† Figo
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Hopeloos!

Bericht door Emmajoja »

Je zou voor die rode kater buiten zo'n automatisch spray kunnen neer zette ? Ben ff de naam kwijt maar als ie dan langs loopt spuit er water uit en dan doet ie t niet meer. Dat zou al het proberen waard zijn. Je kunt ze ook nog in je huis op de plas plekken neer kunnen zetten. dan ben je zelf niet de boosdoener dus dan verliezen ze het vertrouwen in jullie niet.
Probeer dit nog voor ze weg moeten. It might help

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie