Kitten plast in bed

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gilberts mom
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:34

Kitten plast in bed

Bericht door Gilberts mom »

Het gaat erg goed met onze kitten. Hij is nu een maand bij ons thuis. De eerste 2 weken mocht hij alleen in de living/keuken waar ook kattenbak, eten etc staan. Het is een erg aanhankelijke kat die mij overal volgt. En sinds deze week heeft hij rustig de slaapkamer ontdekt en slaapt hij ook bij ons. Zelf zou ik dat graag zo houden. Want op vrijdag zijn we allebei werken en krijgt hij overdag dus veel te weinig aandacht. Zeker voor zo'n aanhankelijke kleine baby. Als hij donderdagnacht dan al aandacht krijgt in de vorm van samen slapen, lijkt mij dat een goede zaak. Ik lag nu erg vroeg in bed tv te kijken met Gilbert, toen hij naar beneden liep. Ik ben niet zeker, maar ik denk dat mijn schaduw mij alleen verlaat om de kattenbak te gebruiken. Toen hij nog maar net terug was en op bed sprong, stroomde er al wandelend een plasje uit. Ik dacht eerst zelfs dat het kwijl was, maar het was dus plas. Ik denk dat hij in zijn haast om terug naar bed te gaan, vergeten plassen is na zijn drolletje. Sowieso ga ik nu ook een kattenbak in de slaapkamer zetten, want de afstand is wel erg groot. Zelf hebben we ook 1 toilet boven en 1 beneden. Dus dan mag de kat dat ook hebben. Ik maak me alleen zorgen dat hij het opnieuw zal doen omdat de geur nog in de matras hangt. Ik hoop dat het geen soort van territorium ding is, maar gwn een ongelukje. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Kitten plast in bed

Bericht door jowi »

Zal een ongelukje zijn geweest, zo niet, dan kom je daar snel achter. Kittens moeten snel op een bak kunnen, ze kunnen de boel nog niet heel lang ophouden. Dus zorg dat je meerdere bakken hebt, als je verdiepingen hebt, op elke verdieping 1. Beste is voor 1 kat 2 bakken, 2 katten 3 bakken etc. (al heb ik zelf ook maar 2 bakken voor 2 katten...)

Google even naar hoe je urine uit je matras krijgt ;)

Als hij het blijft doen, of ook elders plast en niet in de bak, meteen naar de DA. Niet mee wachten. Kan medisch zijn.
Bakken moeten uiteraard schoon zijn, en geen klepjes en andere ellende. Misschien voorlopig zelfs helemaal zonder deksel. En dus goed en snel bereikbaar, niet ergens weggestopt.
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Kitten plast in bed

Bericht door Claudia69 »

Kittens zijn als peutertjes, ze hebben nog een kleine blaas en moeten na elk dutje plassen. Is er geen bak in de buurt, dan is een rommelig dekbed waarin ze een putje vinden ook geschikt voor een plasje. Een bak in de slaapkamer zetten dus?
Gilberts mom
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:34

Re: Kitten plast in bed

Bericht door Gilberts mom »

Hij heeft een paar dagen de slaapkamer vermeden. Maar ondertussen staat er een volwaardige kattenbak in de slaapkamer en maakt Gilbert er gretig gebruik van. Iedereen weer gelukkig.
Plaats reactie