Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Kelleth
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2018 21:34

Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Bericht door Kelleth »

Hallo. en sorry voor het lange verhaal

Tot kort waren ik en mijn moeder 8 dagen per maand bij mijn opa & oma en onze 5 katten hadden het huis voor hunzelf elke keer tot we weg waren. we hadden bakken te kort en te druk om er me te bekommeren dus die katten hadden het maar natuurlijk al overal onder geürineerd. onze vorige buur klaagde al en die daarna ook. We zijn geur blind geworden dus ook al waren de katten gezond hadden wij geen idee of wat wij deden hielp. Tot kort zijn mijn grootouders in een tehuis (te merwe in dordrecht) en hebben we geprobeerd voor een jaar lang de situatie onder controle te krijgen. Maar ik deed alles in mijn eentje want mijn moeder heeft rug problemen. Ik had alle vloeren eruit gehaald en alles dat we konden weten dat het naar pis stonk eruit gegooid. De katten hebben nu genoeg bakken (we gaan over op dichte bakken) en tot dusver is voor mijn gevoel het al een stuk beter hier.

Maar die geur is er nog want die zit in het beton. en erger nog de vorige bewooners hadden het zelfde problem en hadden hum rommel verborgen onder was beton en verf. dus we hadden eerst Ecodor geprobeerd, wat niet eens een beetje hielp. Toen had ik azijn en baking soda geprobeerd wat ook niet hielp. Toen kwam mijn woningbouw met een ''professional cleaner'' die het huis heeft komen schrobben met gewone wc reiniging spul dat achteraf veelste te duur was in kosten. Nu heb ik Biotex Groen geprobeerd. En terwijl ik wel positieve resultaten heb boven waar nog niets was behandelt met andere stoffen lijkt Biotex geen enkel effect te hebben op de woonkamer en gang.

Dus zoek ik hier advies. Heeft ooit iemand ammoniak of Peroxide met baking soda geprobeerd? zou gewoon meer ecodor helpen of urine off? ik zit klem en de wooning bouw geeft me maar een maand de tijd.
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Bericht door jowi »

Dus je verwaarloosd 5 katten jarenlang, en nu wil je graag die 'pislucht' weg hebben? Hier is een idee: Als die katten nog leven, breng ze naar een asiel, want jullie zijn ze niet waard, en voor de rest zoek je het maar uit. Leef er maar mee.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Bericht door KiwiNL »

Wat jowi zegt. En waarom ga je over op dichte bakken? Daar houden katten niet van. Maak ze gewoon regelmatig schoon, dat helpt beter tegen stank dan wat dan ook.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Bericht door KiwiNL »

O, ik zie nu pas dat het een heel oud topic is, ik denk niet dat de topicopenernog op onze reacties zit te wachten. :-P
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Bericht door Zotvanpoezen »

Oude topic of niet, ik hoop dat de auteur de reacties leest. Want het is inderdaad een schande om die arme katten 5 jaar lang te verwaarlozen.. jowi heeft groot gelijk. Bij ons in Belgie worden zulke katten in beslag genomen en geplaatst en bovendien krijgt de eigenaar een fikse boete en een verbod op het houden van dieren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Zit vast met oude pislucht na jaren mantelzorg

Bericht door ErikPhilippus »

Ach welnee - je denkt toch niet dat iemand die zo met z'n katten omgaat, de moeite neemt om nog een keer op het forum te kijken? Ik heb met die arme beesten te doen, en Jowi slaat de spijker op de kop.

Case closed
Plaats reactie