Poes plast ineens in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Ap-Netty
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 13:10

Poes plast ineens in huis

Bericht door Ap-Netty »

Hallo katten/poezen vrienden, wij hebben een probleem met onze poes "Elsa" van 1 jaar oud.
Zij plast de laatste weken ineens op ons bed, we hebben nu de slaapkamerdeur dicht waardoor ze niet meer bij ons op bed kan komen.
Dat is 1 week goed gegaan maar nu plast ze af en toe s`nachts in de stoel waar mijn vrouw zit (leren stoel) ook hebben we al een plas gevonden naast de kattenbak.
Wat kan hier de oorzaak van zijn ? en hoe zorgen wij er voor dat ze niet meer buiten de bak plast, we hebben al gelezen dat het beter kan zijn om de kap er af te laten maar dat hebben we nog niet geprobeerd. Wij wonen op een appartement op de 7e etage en Elsa komt niet op het balkon !
Alvast bedankt voor jullie adviezen en hulp.
Ap en Netty en Elsa natuurlijk.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes plast ineens in huis

Bericht door nellebel »

Ik zou om te beginnen haar urine laten controleren. Mogelijk heeft ze een blaas ontsteking.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Poes plast ineens in huis

Bericht door KiwiNL »

Ap-Netty schreef: 13 dec 2017 13:39 we hebben al gelezen dat het beter kan zijn om de kap er af te laten maar dat hebben we nog niet geprobeerd.
Dan zou ik daarmee beginnen. En natuurlijk ook zorgen dat de bak vaak genoeg wordt schoongemaakt.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes plast ineens in huis

Bericht door Dinky »

Ik zou proberen urine op te vangen en bij da controleren op blaasontsteking en blaasgruis. Vaak zijn dit de oorzaken van naast de bak op zachte dingen plassen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes plast ineens in huis

Bericht door castratenkoor »

Als er geen medische oorzaak gevonden wordt zou je ook kunnen proberen of een tweede kattenbak helpt. Katten willen vaak op de ene bak poepen en op de andere plassen.

Een vriendin van mij heeft 1 kat en 3 bakken staan. Die bakken loopt ze elke dag na en elke dag zit er in elke dag wel iets.

Die twee bak zou je dan ipv een kattenbak met deksel een grote opbergbak van b.v. Blokker kunnen nemen, zonder deksel. Katten zitten graag ruim en zonder bovenkant.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie